טורים אישיים

אמנות הסדר | יהיה בסדר

טורים אישיים1 בספטמבר 2018    2 דקות
0

"אל תהיי כלום בחיים, תהיי רק מסודרת", זה מה שאמרה לי ד"ר רבינוביץ' בגיל 11, לאחר שעשיתי בייביסיטר לילדיה כשיצאה לבלות, ותוך כדי סידרתי את משחקי הילדים, הספרים, הבגדים וכל הבלאגן שהיה שם

אמנות הסדר | יהיה בסדר
צילומים: פרטי

שלום לכולם, שמי יהודית אלקובי, בעלת העסק "אמנות הסדר – להרגיש בבית". שמחה לחלוק אתכם טור זה ולספר מעט על עצמי.
איזו ילדה בת 11 חושבת לעשות קריירה בסדר? לא היה אז מקצוע כזה, אבל בכל מקום אליו הגעתי, הייתי מסודרת. בבית הספר, בצבא, בחברת ההייטק בה עבדתי, בבית, בכל מקום ובכל תפקיד.
כעבור 22 שנה בהייטק וריצת מרתון, קיבלתי את האומץ לפתוח את העסק שלי, "אמנות הסדר – להרגיש בבית", וכן בחרתי להיות רק מסודרת ומסדרת.

כעת נעבור ל-5 טיפים לסדר וארגון באווירת ראש השנה:

טיפ מס' 1 – חדש מחליף ישן
בשעה טובה קניתם חולצה לבנה חדשה לחג. לא שזה מאורע גדול או חד-פעמי, אבל בהחלט הזדמנות לשנות הרגל ישן, ובמקום להוסיף אותה לארון, הוציאו את כל החולצות הלבנות שישנן בארון, ותשחררו אחת. כשיש לכם פריט חדש, תמיד אחד מהפרטים ייראה ישן ולא רלוונטי. כמובן שהטיפ מתאים לכל פריט אותו תקנו: מכנסיים, קערה חדשה וכו'. 

טיפ מס' 2 – תשליך
בהשראת מנהג ראש השנה – תשליך על פי הפסוק: "…וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל-חַטֹּאותָם" (מיכה ז', יט).
השליכו כל מה שלא היה בשימוש בשנה האחרונה; בגדים שלא נלבשו, כלים שלא היו בשימוש, כל מיני פיצ'פקס וקישוטים שתופסים מקום ואבק ואין להם משמעות עבורכם, ספר שקראתם ולא תקראו שוב ועוד. כמובן שהכוונה היא לא להשליך לפח, אלא להעביר לתרומה. כך גם תרוויחו מקום לאנרגיה חדשה להיכנס אליכם הביתה וחפצים אלה יקבלו בית חדש וחיים חדשים.

טיפ מס' 3 – שבור שובר את הבית
קחו שקית גדולה ועברו ברחבי הבית, איספו כלים שבורים, בגדים מוכתמים, מפות קרועות, כדים סדוקים, מכשירים מקולקלים והעבירו אותם הלאה. שמירת חפצים מסוג זה יוצרת אנרגיה שלילית בבית, שכן ההנחה היא שאנחנו רוצים בית – שלם!

טיפ מס' 4 – חלוקת הבית על פי קטגוריות
פעמים רבות הבלאגן בבית נובע מעומס יתר ומחפצים רבים מאותו סוג במקומות שונים בבית. קבעו מקום אחד בבית לסוללות, כלי כתיבה, עזרה ראשונה ועוד.
לדברים שנמצאים במקום אחד יש 2 יתרונות: האחד, אנחנו יודעים בדיוק איפה כל דבר נמצא וחוסכים זמן בחיפוש. השני, כשאנחנו רואים ויזואלית כמה יש לנו מכל סוג, אנחנו זוכרים, ונמנעים מקניות מיותרות.

טיפ מס' 5 – חלוקת מגירות ומדפים באמצעות אביזרי איחסון
מכירים את זה שאין לכם איפה לשים משהו ואז דחפתם למגירה הראשונה שראיתם? על מנת להימנע מהרגל זה, וליצור מגירות מסודרות ומאורגנות, אני ממליצה להשתמש באביזרי איחסון מתאימים לגודל המגירה וליצור חלוקה על פי נושאים.
טיפ זה מתאים לכל החפצים הנמצאים במגירות בערבוביה כמו: מגירות הלבנים – לחלוקה של תחתונים, חזיות, גרביים כיוצא באלה. מגירות הסכו"ם ואביזרי המטבח ומגירות משרדיות – כלי כתיבה וכו'.

אמנות הסדר – להרגיש בבית מאחלת לכולנו שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה !

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה