טורים אישיים

זווית מהיציע | גול של אליפות, או שער של 'טרנר'?

טורים אישיים19 באפריל 2018    4 דקות
0

רגע לפני נתניה, זו הסיבה שבאר שבע תהיה אלופה גם השנה

זווית מהיציע | גול של אליפות, או שער של 'טרנר'?
אין כמו שער בדקה ה-94. עדיין בלתי מנוצחים | צילום: מאיר אבן חיים

רגע לפני שהתחיל המשחק מול הפועל חיפה השבוע, שוטט לו שחקן היריבה, שמואל שיימן, מחוץ לאצטדיון 'טרנר', וחיפש מאיפה נכנסים. המגן החיפאי הגיע לשער הצלמים, והתעצבן כשהשומר אמר לו, שהכניסה היא לא משם. "אבל אני שחקן הפועל חיפה", אמר לו שיימן. "למה אתה לא מאמין לי?", התעקש, אך השומר דבק ברשימות, ולא הכניס אותו. כמה רגעים אחרי זה, הגיע לשיימן איש הפועל חיפה, ואמר לו: "בוא, אני אראה לך מאיפה להיכנס, מהכניסה הזאת יכניסו אותך בעונה הבאה".

המגן, שקיבל כרטיס אדום במחזור הקודם (שני צהובים, בדקות ה-89 וה-90 להזכירכם), מנע מעצמו את התענוג לחוות את 'טרנר' כשחקן יריב, שבסופו הוא רק ישמע על כך מבן בסט וחבריו, וכנראה שחיוך גדול יעלה על פניו. הוא כנראה הולך לשחק באצטדיון, שמדינת ישראל טרם ראתה ב-70 שנותיה, כזה שצריך קצת יותר משני שערים ויכולת טובה, כדי להכניע אותו. נשאלת השאלה, איך בכלל הפועל באר שבע הביאה את עצמה למצב, שבו היא תצטרך להזכיר לכולם ש"דיס איז טרנר"?

שמואל שיימן מוצא את הכניסה לטרנר בסוף | צילום: יניב סול

שאלה קשה, אך התשובה פשוטה: אם היו מספרים לכם לפני כמה חודשים, שבמשחק שיכול להבטיח אליפות כמעט לגמרי, באר שבע תעלה בהרכב עם מרואן קבהא כבלם לצידו של לואי טאהא, שחאתם אלחמיד יעלה כמגן, שאיסק קואנקה יפתח באגף אחד וניב זריהן בשני, ושבאר שבע תצטרך לעשות זאת ללא מאור מליקסון, טוני וואקמה, מיגל ויטור, מיחאי קורהוט, מהראן ראדי, בן ביטון ואחרים, לא הייתם מאמינים. על הנייר זה הפסד

סיפור המשחק: בן בסט עם הכיתוב ALL IN על המכנס, לשני השערים. בזכות הפציעה של זריהן | צילום: דני מרון

קל, על כר הדשא: 2:0 קל להפועל חיפה. עד ש'טרנר' נכנס לפעולה, כמובן.

 

עד כמה בהפועל באר שבע מאמינים באצטדיון הזה, תעיד העובדה שעד הדקה ה-73 ברק בכר אפילו לא היה קרוב לבצע חילוף שני (אחרי שוואקמה עלה במחצית), וגם אז הוא תכנן להוציא את דן איינבינדר, אך ברגע האחרון יצא הפצוע האשדודי ניב זריהן. והשאר, היסטוריה.

נתעלם לרגע מהעובדה שלצערי, שוב צדקתי, וזריהן פשוט לא יכול לעשות שני משחקים טובים ברציפות, שלא נדבר על לא להיפצע בהם, בסוף זה היה חילוף מנצח. אחרי שג'ון אוגו צימק שש דקות מאוחר יותר, איינבינדר היה זה ש"בישל" לעדן בן בסט את שער האליפות של באר שבע בתוספת הזמן.

השער הזה הוכיח שני דברים: הראשון שמר על הסטטיסטיקה של אוגו שכשהוא מבקיע, זה תמיד שווה אליפות, והשני: Karma is a Bitch.

"בן בסט, בן בסט", מתנגן לו שירו של אלון אולארצ'יק ברחבי העיר, גם בפיהם של צעירים רבים, שלא הכירו את הזמר, לפני ראשון האחרון. "אחרי שהתגרה בנו, הכי כיף שהוא הבקיע את השער העצמי", אמרו לי חלקם בסוף המשחק. לא אלה שירקו על החלוץ בירידה מהמגרש, אחרים מחונכים יותר. ברשתות החברתיות אפילו רצה לה חולצה של באר שבע עם הדפס השם של בן בסט ובדיחות על מענקי אליפות. מכל שחקני חיפה, רק שיימן חייך בסיום. הוא כבר הצטלם עם אוהדי באר שבע, בזמן שניר קלינגר ניסה להבין איך ברחה לו ההיסטוריה, כהרף עין.

בסופו של דבר, באר שבע עדיין נשארה בלתי מנוצחת ב'טרנר', וגם גורם ההרתעה של האצטדיון הזה חזר. גם אחרי הניצחון של בית"ר ירושלים על קבוצת התחתית של הפלייאוף העליון מכבי תל אביב, צריכים לקרות הרבה דברים, כדי שבאר שבע לא תפתח שמפניות בסוף העונה. ורק שאלה אחת נותרה פתוחה:

"בן בסט, בן בסט", זה שער אליפות או שזה שער של 'טרנר'? אתם תחליטו!

כבר מצטלם עם אוהדים. שיימן | צילום: פרטי

להתראות ב'טרנר', שיהיה לכם עצמאות שמח, כמו גול בדקה ה-94.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה