טורים אישיים

"גרפופלוגיה" | האדם האקטיבי לעומת האדם ההססן והפסיבי

טורים אישיים25 באפריל 2018    2 דקות
2

בגרפולוגיה מתייחסים לדף הנייר כאל עולמו של הכותב, והכתיבה מסמלת את הכותב עצמו ואת דרך ביטויו בעולם. מאפיין משמעותי באישיות הכותב אותו ניתן לראות בהתבוננות ראשונית בכתב היד הוא: מידת העשייה והאקטיביות בחייו

"גרפופלוגיה" | האדם האקטיבי לעומת האדם ההססן והפסיבי
חסיה שירי | צילום: ליאת לומברוזו

"עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה" (דודו טסה).

לשם בדיקה עצמית, כתבו עשר שורות על דף חלק בעט כדורי.

אנשים נוטים לחשוב כי גרפולוגיה מבוססת על האותיות בלבד, כאשר למעשה כל סימן, גם זה שלא כתוב, הינו בעל משמעות. בניתוח כתב יד מתייחסים לחללים ולהיעדר הכתיבה באותה מידה ואף יותר מהכתיבה עצמה.

השוליים והחללים בין האותיות, המילים והשורות, מבטאים את ההיערכות שלנו לקראת היציאה לעולם. החללים הם המחשבות, התוכניות, החלומות, הספקות, החששות, הרעיונות, היצירתיות הפחדים, ההתבוננות והבחינה העצמית.

הכתיבה היא האקטיביות והביטוי המעשי למחשבות ולתוכניות שלנו, הכתיבה היא המופע שלנו בעולם, היא ה-show time!

אדם מאוזן ידע להקדיש זמן לחשיבה ותכנון וידע מתי הזמן המתאים לשגר את עצמו מאחורי הקלעים לעשייה והגשמה עצמית. הוא ידע מתי לנהוג בבקרה עצמית ומתי להרפות מביקורת.

יש שאינם מקדישים מספיק זמן לחשיבה, תכנון והתבוננות עצמית ולכן עשייתם תהיה לרוב פזיזה ואימפולסיבית, עשייה הגוררת רגשות חרטה ואכזבה ואמירות כמו: "לא התכוונתי"! "איזו טעות"!

יש המקדישים יותר מידי זמן לתכנון מחשבה ובקרה, והם הזהירים וחסרי התעוזה ובדרך כלל הם החיים בתחושת החמצה ומרירות ומעל ראשם מרחף באופן קבוע סימן שאלה גדול: "מעניין מה היה קורה אילו?"

כיצד נבחן את כתב ידנו? שוליים רחבים יותר מ-2.5 ס"מ, ברווח בין השורות נכנסת שורה ועדיין נותר רווח. ברווח בין המילים יכולה להיכנס מילה ובין האותיות נכנסת אות. הבדיקה היא ביחס לאותיות שלכם. מצב זה אומר שבאופן יחסי יש יותר חללים מכתיבה.

לעומת זאת כתב עמוס וצפוף שגם מפריע לבהירות הכתיבה, הוא כתב בעל חללים מועטים מידי. הבדיקה הזו מעט כוללנית, אך היא תיתן לכם אומדן הקרוב למציאות.

האכזבה טעמה מר,

אך זבה היא כדם ניגר.

מותירה פצע אף צלקת,

אך אט אט מסתלקת.

לא כן היא ההחמצה,

אין מזור לה או מוצא.

לא מתרצה ולא חומלת,

את גופנו ונשמתנו מחללת.

חסיה שירי היא גרפולוגית, מרצה ומנחת סדנאות grapho-team לעובדים ומנהלים והיא מזמינה אתכם לשלוח למערכת כתבי יד עם שאלה, כשאחד מכם יזכה למענה ישיר ופרטי.
שאלות לחסיה יש לשלוח ל: dddsheva@gmail.com

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד חסיה?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אהבתי מה שיצא לי?