טורים אישיים

זווית מהיציע | מועדים לשמחה

טורים אישיים8 באפריל 2018    4 דקות
0

"מועדים לשמחה", בישרו לי חבריי בחול המועד, "מועדים לשמחה". הם התכוונו להגיד חג שמח, ואני, אני חשבתי על ליגת העל. איזה מחזור זה היה, שכולם מועדים חוץ מבאר שבע. איזו שמחה...!!!

זווית מהיציע | מועדים לשמחה
צילום: דני מרון

מכבי תל אביב הפסידה-פורקה, הפועל חיפה-הובסה ובית"ר ירושלים… היא כבר נכנעה בדקה ה-3 במלחמה בה "אנחנו כותבים את החוקים", כפי שנכתב בדגל הפריסה הענק ביציע הדרומי. נכון שבבית"ר אף פעם לא היו חזקים בלשמור על החוק, אבל בית"ר לא סתם נכנעה לחוקי 'טרנר', היא בכלל לא עלתה עלתה לשדה הקרב. בית"ר נכנעה, כי באר שבע שיחקה עם זר אחד ברוב שלבי המשחק. לא סתם נכנעה, כי גם שלושה ימים מאוחר יותר, זו עדיין הייתה הרגשה של אחד באפריל ושמישהו מותח אותנו. וכשמדברים על מתיחה בשנה האחרונה, מדברים על ניב זריהן. וזו לא הייתה מתיחה, זה באמת קרה. וכמה זה מתוק, שמי שניצח את הקבוצה "הגזענית של המדינה", זה הגזען לשעבר מאשדוד.

חג שמח גם לך, בוריס קליינמן | צילום: מאיר אבן חיים

כן, זריהן היה ענק במשחק הזה, ומגיעות לו כל המחמאות, אבל לא, אני לא יכול לשכוח או לחשוב, שאחרי משחק אחד טוב, הכל מאחוריו. נטל ההוכחה הוא עליו ובלבד שלא ייפצע שוב, כי אנחנו כבר זוכרים צמד שלו מול בית"ר, כשאחריו לא קרה איתו כלום. אז איך זה שזריהן בכל זאת היה כוכב המשחק, אחרי שנה עמוסה פציעות וישיבה ביציע? "ואז הבנתי, זריהן פשוט כשיר לפסח"… האמת, הציטוט המצוין הזה שייך למצייצת בשם הילה חדד, אבל הוא היה כל כך טוב ומדויק, שהייתי חייב לאמץ.

"כשיר לפסח". ניב זריהן | צילום: מאיר אבן חיים

נשאלת השאלה, למה כולם כל כך מופתעים מתוצאות המחזור? הרי, מי שקורא את הטורים שלי, קרא שמכבי של העונה עושה שבוע-שבוע, שבוע מנצחת ושבוע מפסידה, כשהבעיה הכי גדולה שלה, הייתה שבשבוע שבו הייתה אמורה לנצח, הייתה פגרה. הפועל חיפה אף פעם לא באמת הייתה במרוץ ובית"ר, ראינו שהגנה שמורכבת מטל כחילה ומיקי סירושטיין, שווה "אולה" מהקהל האדום כבר בדקה ה-40, אך גם לה מגיעות מחמאות. ההגנה הזו הצליחה לעשות בשלוש דקות את מה שהיועץ המנטאלי של הפועל באר שבע לא הצליח בחודשיים האחרונים, וזה להחזיר לבן שהר את הביטחון. חבל רק שהשופט התעקש לפסול שער חוקי שלו, כדי שלא יתפוצץ עליהם באמת.

אז נכון, היה גם פנדל לבית"ר שלא נשרק, אבל אתם באמת חושבים שאם היה נשרק, באר שבע לא הייתה מנצחת? הרי, אם זה היה כך, ג'ון אוגו לא היה עושה עקבים ברחבה בסוף המשחק, טוני וואקמה היה דואג לסגור את הסיפור הרבה יותר מוקדם, ואולי גם היינו רואים דקות של תומאש פקהארט שממש לא מאצ'אפ לכחילה.

אף פעם בבית"ר לא היו חזקים בחוקים. דווקא מתחת לשלט? | צילום: דני מרון

בסוף העונה, כשבאר שבע תזכה באליפות השלישית ברציפות, עם כל הקשיים שלה העונה וכל הזלזול בה, זה יהיה ההישג הכי ענק של קבוצה/מאמן בליגת העל שלנו, אי פעם. הרי, בבית"ר עדיין לא סופרים את באר שבע כמועדון גדול, במכבי עדיין מזלזלים, ויש קבוצות עם ארון תארים גדול יותר. יחד עם זאת, עם כל ההיסטוריה של המועדונים האלה, בסוף העונה באר שבע תחגוג אליפות חמישית בהיסטוריה, בדיוק כמו מכבי נתניה ואחת פחות מהפועל פתח תקווה ובית"ר ירושלים עצמה. אז כבר אף אחד לא יוכל לזלזל יותר במפלצת, שצמחה לה מבירת הנגב. כל זה מתחיל מחר, במגרש בנתניה, בו באר שבע זכתה באליפות הרביעית בתולדותיה, במגרשה הביתי של מכבי תל אביב. רבותיי, ההיסטוריה חוזרת?

במילה אחת, כן. בשתי מילים: יש אליפות!!! (כן, עמה יעמיק… אני יודע).

להתראות ב'טרנר', תביאו ת'צלחת

זאת לא הגנה של אליפות. כחילה וסירושטיין לא מצליחים לעצור את באר שבע | צילום: דני מרון

זאת כן. תראו איזה תיאום בין לואיי טאהא לחאתם אלחמיד | צילום: דני מרון

וגם בן שהר סוף סוף מצא את הרשת | צילום: דני מרון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה