טורים אישיים

תשאלו את יעקב | מה זה החארטה הזה?

טורים אישיים8 במרץ 2018    2 דקות
0

מדוע על תושבי באר שבע להפסיק להתרשם מהבטחות ל"מגה פרויקטים", שממש לא מקדמים את בירת הנגב לעתיד טוב יותר?

תשאלו את יעקב | מה זה החארטה הזה?
רוביק דנילוביץ' | צילום: ארכיון "שבע"

אם תשאלו אותי, הפוסט של ראש עיריית בירת הנגב רוביק דנילוביץ' בדף ה"פייסבוק" שלו, מיום שישי שעבר, על יציאתה לדרך של "האטרקציה הבאה של העיר באר שבע", הלא היא "מגה פרויקט חדשני", שעליו עמלים במשך כשנה גם העירייה וגם חברת "כיוונים" (!): "גן חיות אינטראקטיבי, חווייתי, מעורר סקרנות ומלא ברגשות", הוא עוד דוגמה לאסקפיזם (בריחה מהמציאות, בעברית…), המאפיין את תשע ורבע שנות שלטונו של דנילוביץ' ברשות.

שכן בזמן שבירת הנגב סובלת מהגירה שלילית כרונית (לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה האחרונים, היא אף עלתה ב-2016…), השכר הממוצע של שכיר בעיר נמוך מ-8,000 שקלים בחודש (ולא מעט מהשכירים הם, כמאמרו האלמותי של מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך לשעבר אנדרי אוזן, "זבניות וקופאיות" בעסקים המסחריים הרבים מדיי בבאר שבע…), וכ-10,500 מתושבי בירת הנגב מקבלים הבטחת הכנסה (כך שהם אינם יכולים אפילו להתחיל את החודש…), מה שמעסיק (ברצינות תהומית…) את דנילוביץ' זה גן חיות אינטראקטיבי?! אה, ובשבוע שעבר, "נדבק" ממנו גם ראש עיריית דימונה בני ביטון, עם מיזם "הדיסנילנד היהודי" הגרנדיוזי, ששיווק תחת כל עץ רענן (השקעה של 400 מיליון דולר, מה אתם יודעים?…).

מלבד זאת (אם תשאלו אותי…), תושבי באר שבע שבעו כבר מהבטחות מראש העירייה שלהם על עתיד מזהיר, כאשר ההווה שלהם רחוק מלהיות מספק, מעבר צה"ל דרומה תקוע יותר מאשר מתקדם, ומקומות לא מעטים בעיר מידרדרים למעמד של שכונות עוני (סלמס, בלועזית…). הם מוכנים לעבודה אמיתית למענם, ולא עבור יחסי הציבור של ראש הרשות הנוכחי…

ולכן (רק אם תשאלו אותי…), כדאי לדנילוביץ' (אל דאגה, רוביק, בחירתך לראשות העירייה די מובטחת, גם ככה…) להקשיב למה שאמר ידידו ותומכו הגדול ביותר כנראה, הבדרן צביקה הדר, בדמות הטלוויזיונית המזוהה ביותר שלו, מימי "הקומדי סטור" העליזים, ז'וז'ו חלסטרה ("מה זה החארטה הזה"?), ולהתרכז יותר בקידום פרויקטים חשובים ומשמעותיים לבירת הנגב, מאשר במיזמי "אוויר" למיניהם, שלא יוסיפו כמעט דבר לעיר המטרופולין…

האטרקציה הבאה של העיר באר שבע, יצאה לדרך!תושבים יקרים, אנחנו שמחים לבשר לכם על מגה פרוייקט חדשני, עליו אנחנו עובדים (עיריית באר שבע וחברת ״כיוונים״) כבר במשך כשנה: גן חיות אינטראקטיבי, חוויתי, מעורר סקרנות ומלא ברגשות. משהו ייחודי, בינלאומי, פרי פיתוח יצירתי – מקומי. זוהי חשיפה ראשונה של סרטון ההדמיה. צפו ו…דמיינו! התחלנו בתכנון המפורט ובהליך גיוס הכספים. שבת שלום ובשורות טובות לכווולם ?

‎Posted by ‎רוביק דנילוביץ' – הדף הרשמי‎ on‎ שישי 2 מרץ 2018

"האטרקציה הבאה"?! סרטון ההדמיה של גן החיות | מתוך דף "הפייסבוק" של רוביק דנילוביץ'

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה