טורים אישיים

זווית מהיציע | מתוק כשמר לי

טורים אישיים12 במרץ 2018    3 דקות
1

בשנתיים האחרונות, היה לבני סכנין תפקיד משמעותי באליפויות של באר שבע, ובבירת הנגב קיוו שאם השנה היא לא תהיה שם, בפליאוף העליון, לחגוג איתנו במחזור הסיום, לפחות שתחגוג איתנו במחזור הסיום של הליגה הסדירה

זווית מהיציע | מתוק כשמר לי
ככל שזה קשה יותר, כך זה יהיה יותר מתוק | צילומים: דני מרון

אומנם, זו לא אותה חגיגה, אך ההיסטוריה מלמדת אותנו, שמחזור הסיום של הסדירה מתברר כלא פחות חשוב מהפליאוף עצמו, שכן בחמש השנים האחרונות, מי שסיימה בסופו במקום הראשון, סיימה את העונה באותו המקום.

"אבל מה ציפיתם, סכנין תמיד פתחו לכם רגליים. תמיד היו שטיח", אומר לי אחד העיתונאים התל אביביים, ויש משהו במה שהוא אומר, אבל לא הפעם. הפעם, מצד אחד, באר שבע הגיעה למשחק עם אנרגיות שונות, היא פשוט רצתה את זה. מדובר במשחק הטוב ביותר שלה, מאז התיקו ההוא ב'טדי' מול בית"ר בדקה ה-90. מצד שני, לפחות במחצית הראשונה, סכנין הזכירה את סכנין ההיא של לחמן; היא הייתה אגרסיבית, אלימה אפילו, ובשום אופן לא 'שטיח'. הבעיה שלה פשוט הייתה, שסכנין של העונה זה מוגרבי. ומוגרבי היה מורחק מהמשחק בגלל צהובים.

בכלל, בעונה שעברה, באר שבע גרמה לכל היריבות שלה להיראות כמו 'שטיחים', ופשוט עברה מעליהם, דרכה עליהם, מבלי לנער את הבוץ. לא הייתה ליריבות ברירה אחרת, כשבאר שבע בשיאה.

העונה, 'השטיח' היחיד ששחקני באר שבע רואים זה השטיח האדום בכניסה ל'סורוקה', ומה שהלך בקלות בעונות הקודמות, העונה לא הולך בכלל. לא הולך, כי לבאר שבע של העונה, יש קרע ברצועה הצולבת. ועדיין, היא במקום הראשון.

כך פותחים רגליים? סכנין שנייה לפני ההרחקה

בטורים הקודמים אמרתי, שהמזל הולך עם הטובים, ומי שמסתכל על האלופה בעונה הזאת, יכול לטעון בקלות שלבאר שבע אין מזל העונה. מנגד, הוא גם יכול לטעון שבאר שבע לא טובה העונה. ברוב המקרים, הוא גם צודק. אבל, וזה אבל גדול: משהו במשחק הזה גרם לי להבין שהכל מתחיל להשתנות לטובתה. שהמזל חוזר אליה. שכמו בעונות הקודמות, לא משנה מה ברק בכר יעשה, זה פשוט יעבוד לו.

אחרת, איך תסבירו שבמשחק שלסכנין אין על מה לשחק, וכשלבאר שבע יש הרבה מה להפסיד, היא שוב מפסידה את השחקן הכי חשוב שלה, שאולי סיים את העונה, אבל המחליף שלו הוא זה שיבקיע את השער? איך תסבירו שבמשחק כזה, מרואן קבהא נאלץ לשחק לראשונה העונה כבלם לצידו של חאתם עבד אלחמיד, ופתאום ההגנה נראית יציבה? חנן ממן לא משחק בגלל פציעה? פתאום, כל הכדורים מגיעים לתומאש פקהארט, והוא כבר מלך השערים של הקבוצה. כן, החלוץ הזה שהוגדר כפלופ, פתאום כובש כל משחק.

הולך קשה… בן שהר

כנראה שאוהדי הפועל באר שבע לא ישכחו את הרגע, שבו זכו באליפות אחרי 40 שנה, ואין אושר עילאי מכך. גם בעונה שעברה, זה היה נחמד לזכות באליפות, אבל מי שהיה בחגיגות, יודע שהיו אלה חגיגות קצת פחות שמחות, שבעות יותר. העונה, אם באר שבע תמשיך כך, יהיו אלה חגיגות שמזכירות את האליפות הראשונה של בכר, כי תמיד ככל שזה קשה יותר, כך זה מתוק יותר. ו"קשה" זאת מילה עדינה למה שעבר על האלופה השנה. והיא עדיין במקום הראשון.

עכשיו, יותר מהכל, זהו הזמן של בכר להמציא את עצמו שוב מחדש, זה הזמן שלו למצוא את היובל שבתאי שלו שיבשל לבוזגלו, את הארבייטמן שלו שיפתיע במספרת, או את האוגו שלו שירקוד באמצע המגרש בזמן שכולם מקללים את הקבוצה בקללות בוזגלו. עכשיו, זה הזמן להפוך את שאר הליגה ל'שטיחים'. כי אין סכנין בפלייאוף.

להתראות ב'טרנר', עדיין במקום הראשון

שני הכובשים. המזל של בכר חזר ועכשיו הזמן להפוך את הליגה ל…

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • אור

    מנוסח היטב! הלוואי ולא נמעד עד לסיום העונה, ואם נמעד, אז היריבות הישירות ימעדו גם