חדשות

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות
0

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות
צילום: ענבל אור לב

המלחמה גרמה לנזק כלכלי קשה לעסקים רבים, והעסקים הקטנים בנגב ובעוטף ספגו מכה אנושה במיוחד. לכבוד יום האישה הבינלאומי, וביוזמת עמותת זמן גליל מערבי, מרכז לאודר לתעסוקה וג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב, התקיים כנס נשים יזמיות בתחום התיירות, אליו הגיעו כ-60 בעלות עסקים קטנים – מדריכות סיורים קולינריים, בעלות עסקי חקלאות וחוות תיירותיות, אומניות בשלל תחומים, בעלות מסעדות ומבשלות בירה, מדריכות טיולים ועוד. העסקים שלהן שותקו לחלוטין עם פרוץ המלחמה, רובן פונו מבתיהן והמציאות אילצה אותן למצוא פתרונות יצירתיים, להמציא את עצמן מחדש וליצור אפיקי פרנסה ותעסוקה אחרים.  לצד נטוורקינג ושיתוף בקשיים שלהן, הן שמעו הרצאות קצרות מהיזמית הקולינרית אפרת אנזל, יוצרת התוכן יפעת חן כהן והאמנית טל טנא צ׳צ׳קס. המרצות העניקו, כל אחת מתחום מומחיותה, טיפים וכיוונים שיסייעו ליזמיות להמשיך ולפתח את עסקיהן.

היום התחיל עם דברי פתיחה של מיכל שילוח גל נור, מנכ"לית זמן גליל מערבי ומרכז לאודר לתעסוקה ושל טלי צור, ראש מטה JNF-USA בישראל, בעצמן נשים שחיות מידי יום את עולם התיירות. לאחר מכן, התקיימו הרצאות קצרות ומרתקות והאירוע הסתיים כשכל יזמית העניקה (וגם קיבלה) מתנה קטנה, המייצגת את העסק שלה, באופן אקראי למשתתפת אחרת.

קרן כהן, מנהלת מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב, שלקחה חלק במפגש, מסרה: ״פעם אחר פעם הראתה ההיסטוריה את כוחה של מנהיגות נשית בעת משבר. כיום, נשים מצויות בעמדות מפתח בשלל ענפי הכלכלה בעוטף ישראל וכן מובילות עסקים קטנים שהינם קטר הצמיחה של המשק. הנשים שמנהיגות את כלכלת העוטף מתמודדת עם אתגרים יוצאי דופן מאז פרוץ המלחמה ונאלצות להעביר חודשים ארוכים הרחק מבתי העסק. רק המשכיות עסקית בהובלה נשית בעוטף יכולה להניח את היסודות לשיקום ותקומה ביום שאחרי המלחמה. כדי להמשיך לפעול נשות העסקים צריכות להמציא את עצמן מחדש וכולי תקווה שפעילות מרכז לאודר לתעסוקה העניקה להן כלים והשראה במשימתן החשובה״.

מיכל שילוח גל נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "אנחנו חיות יום יום את האתגרים של יזמיות תיירות, תחום שאף פעם לא קל, ומאז פרוץ המלחמה הפך להיות מסובך בהרבה. כעמותה בתחום התיירות הגלילית, זיהינו שותפות גורל עם עסקי התיירות בנגב, ומשם נולד הרעיון למפגש המרגש הזה.  שמחנו מאוד לראות את ההיענות המרשימה, ואת הרצון של הנשים המופלאות האלו להגיע לשתף ולתמוך בנשים אחרות עם התמודדויות דומות לשלהן. אני מקווה ומאמינה שכל אחת מהמשתתפות, וגם אני ביניהן, יצאה מהאירוע הזה מחוזקת, עם כמה עצות טובות ובעיקר עם חיוך".

טלי צור, ראש מטה ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב בישראל: "אנו עובדים מסביב לשעון לאורך כל השנה, כדי ליישב, לחזק ולשפר את חיי התושבים בצפון ובדרום הארץ, מתוך מחויבות אמיתית וכנה לציונות ולמדינת ישראל. בלב המשבר העמוק ביותר שהמדינה שלנו חוותה, אנו גאים לתמוך ולפעול עם נשים יזמיות ובעלות עסקים, כדי לייצר יחד אפשרויות לצמיחה, לשיתוף פעולה וחזון מחודש. פעולות אלו יביאו לעוטף ישראל ולצפון הארץ הזדמנויות  לפיתוח כלכלי ולתעסוקה איכותית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה