עסקים וכלכלה

"זכיתם בפיס"

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

"זכיתם בפיס"
המחזור השני של "עתידאים" בב"ש | צילומים: יח"צ המכללה הטכנולוגית

טקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט" במסגרת תוכנית "עתידאים", התקיים באודיטוריום המכללה הטכנולוגית להנדסאים בבאר שבע, המציינת בימים אלו 70 שנות פעילות.

מרינה פלג, מנהלת  תוכנית "עתידאים" שהנחתה את האירוע, ציינה כי 1,900 מועמדים התעניינו במסלול  הלימודים המזכה את המסיימים בתעודת הנדסאי מכונות בהתמחות מכטרוניקה. בסיומו של תהליך מיון איכותי וממושך, נבחרו 27 סטודנטים. בין הסטודנטים, שגילם הממוצע 25, ישנם שבעה הורים לילדים וארבע נשים. שמונה מהסטודנטים שירתו במילואים במלחמת "חרבות ברזל", וחלקם עדיין מגויסים.

 

"תהליכים של שינוי משמעותי". מנכ"ל המכללה, יעקב דור

 

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית, יעקב דור, בירך את הסטודנטים: "זכיתם בפיס. פרויקט 'עתידאים' הפך לשם דבר, בארץ בכלל ובתעשייה בפרט. הפרויקט, שנולד במכללה הטכנולוגית לפני 20 שנה, עם ארגונים כמו קמ"ג ו'אינטל', מאפשר למכללות ולסטודנטים לבצע תהליכים של שינוי משמעותי ולייתר את  תהליך חיפוש העבודה, תוך קבלת תמיכה כספית למימון שכר הלימוד ודמי קיום וליווי של חברה טכנולוגית מובילה, יציבה ומתפתחת כמו 'אלביט', המעניקה מעטפת של 360 מעלות לסטודנטים. ומעל הכול – לעבוד ב'אלביט' בתקופה הנוכחית שבה אנו נמצאים, זו עבודה בעלת ערך, משמעות וגאווה ישראלית למען ביטחון המדינה. ההצלחה שלכם היא גם ההצלחה שלנו".

מנהל מפעל הכימיה של "אלביט" ברמת השרון והמפעל ברמת בקע, אלעד מוזיקנט, תושב להבים, שמע מהסטודנטים באולם את הסיבות לדעתם להעתקת המפעל לנגב: השטח הפתוח והלא מאוכלס ברמת בקע, ערך הנדל"ן הגבוה ביותר של השטח עליו יושב כיום המפעל במרכז, השארת צעירים רבים בנגב ופיתוח הפריפריה הדרומית כאינטרס ציוני לאומי באמצעות הצעת משרות רבות בשכר גבוה. הצפי הוא שכ-10,000 בתי אב בדרום יועסקו ישירות או בעקיפין במפעל ברמת בקע. לדברי מוזיקנט, אחד הלקחים החשובים של מלחמת "חרבות ברזל" הוא ההכרח לקיים יכולת ייצור מקומית של תחמושת.

 

"מקווים להיכנס לייצור סדרתי מלא באלביט עד סוף שנת 2026".

 

מנהל המפעל הדגיש: "השנה, אנחנו מתכוונים להריץ חלק מהמערכות במפעל ברמת בקע, כדי שבשנת 2025 נוכל להתחיל לייצר בצורה רציפה חלק גדול מהמוצרים. אנחנו מקווים להיכנס לייצור סדרתי מלא עד סוף שנת 2026. האנשים שיושבים פה הם המתאימים ביותר להשתלב במפעל כזה, שיש אינטרס ציוני לאומי בהקמתו".

נעמי ראם-תרשיש, מנהלת תוכניות "עתידים לתעשייה", עמותת "עתידים", הוסיפה: "במודל תוכנית ה'עתידאים' מרוכזים הלימודים ב-17 חודשים עד לקבלת תואר הנדסאי. ייחודה של התוכנית הוא בשילוב בתעסוקה בתום הלימודים, ובכך אנו מאפשרים לבנות ובני הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לרכוש מקצוע איכותי, ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומובטחת. השיתוף בין המגזר השלישי והמגזר העסקי נותן מענה, הן מבחינה חברתית והן מבחינת צרכי התעשייה בישראל".

מנהלת התוכניות בקרן "ביחד", אביגיל קורמס, הדגישה: "הקרן פועלת לטובת שוויון הזדמנויות ומוביליות של מגוון אוכלוסיות, באמצעות השקעה במפגש בין חינוך, טכנולוגיה ותעסוקה ותמיכה מכלילה, במטרה להעלות את הפריון ולחזק את החוסן החברתי כלכלי בישראל. מתוך תפישה זו, בחרה 'ביחד' להיות שותפה בתוכנית 'עתידאים' מתחילת דרכה ועד היום. התוכנית נותנת הזדמנות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים מכל גווני החברה הישראלית, נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים, חילונים וחרדים. גם המכללה הטכנולוגית באר שבע היא שותף ותיק ומוערך. ימים קשים עוברים על החברה הישראלית. הבחירה שלכם ללמוד ולהתמיד דווקא בתקופה מאתגרת זו, אינה מובנת מאליה. אני בטוחה שהמכללה הטכנולוגית, 'אלביט' ו'עתידאים' יהיו שם עמכם לכל אורך הדרך אל חזית הטכנולוגיה והעשייה הביטחונית בישראל".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת
0

ריח של פסח ב-!BOOOM

בכניסה לסניף ״בום״ במגדל הרכבת ובקניון עזריאלי הנגב בב"ש, צריך לפתוח חזק חזק את העיניים ואת האף כדי ליהנות מהמראה המרהיב והריח הנעים של פסח שמתקרב…

עסקים וכלכלה27 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה