חדשות

סימון 'גדל בעוטף ובנגב המערבי' יעלה בקרוב ברשתות השיווק

חדשות19 במרץ 2024    2 דקות
0

לראשונה בישראל- למען חקלאי העוטף והנגב המערבי סימון חדש על פירות וירקות  'גדל בעוטף ובנגב המערבי' יעלה בקרוב ברשתות השיווק

סימון 'גדל בעוטף ובנגב המערבי' יעלה בקרוב ברשתות השיווק
צילום: עידן גרוס

חברת תוצרת הנגב, אגודה שיתופית חקלאית בבעלות קיבוצים מאזור הנגב המערבי והעוטף המוכרת ומשווקת תוצרת חקלאית המגודלת באיזורים אילו ומחברת בין הצרכן לחקלאי, יוצאת במהלך ראשון ומשמעותי בו יסומנו על גבי האריזות של הפירות והירקות של חקלאי הדרום סימון 'גדל בעוטף ובנגב המערבי'. הסימון החדש שנראה בקרוב מעל מדפי רשתות השיווק הסופרים המינימרקטים והירקניות שלנו, יסייע לצרכנים לבחור במוצרים שגדלו בעוטף ובנגב המערבי ולתמוך בחקלאי הדרום שחווים ימים לא פשוטים ונפגעו אישית וכלכלית. יתרה מכך, המהלך שם זרקור על נושא קריטי למדינת ישראל, כלכלת ארוכת הטווח ויכולותה לשמור על ביטחון המזון, שכן ללא חקלאות ישראלית חזקה, ישראל תהיה תלויה יותר ויותר בייבוא ירקות ופירות ובעיתות משבר אף לסבול ממחסור משמעותי שיפגע בכלל האזרחים.

מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה לשולחן המדיני בחינה מחדש את יכולתה של מדינת ישראל לדאוג לביטחון המזון בשעת חירום עבור תושביה. תקיפות החות'ים וחרם טורקיה- רק העצימו את העובדה כי ישראל היא 'כלכלת אי', ולכן חשוב היום יותר מתמיד לתמוך ולפתח את החלקאות הישראלית. חברת תוצרת הנגב מובילה בימים אלה מהלך ראשון מסוגו- סימון על גבי האריזות של הירקות והפירות 'גדל בעוטף ובנגב המערבי'. הסימון יופיע בקרוב ברשתות השיווק, סופרמרקטים, מינמרקטים וירקניות, והצרכנים יוכלו לבחור בצורה מודעת בפירות וירקות מהעוטף והנגב המערבי, לתמוך בחקלאי הדרום ולשמור על ביטחון המזון של ישראל.

העוטף והנגב המערבי מהווים כשליש מכלל שטחי החקלאות בישראל- מגדלים כמחצית מהחיטה, כ-50% מתפו"א והגזר, כמחצית מתמר מג'הול, 180 מיליון ליטר חלב בשנה, כמויות אדירות של בצל, בטטה, הדרים, אבוקדו ועוד. חלקאי הדרום הם הלב הפועם של החקלאות הישראלית והתשובה לביטחון המזון- מדובר בנפח פעילות משמעותי המהווה בסיס למזון המקומי ככלל ולגידולים הישראלים בפרט. לאחרונה נכנס לרשתות השיווק 'חוק סימון ארץ מקור', וכעת תוצרת הנגב מובילה צעד אסטרטגי נוסף לתמיכה בחקלאי העוטף והנגב ובצורה ישירה ומבודלת דרך סימון 'גדל בעוטף ובנגב'.

יורם אביגד, מנכ"ל תוצרת הנגב: "אנחנו גאים להשיק לראשונה  את הסימון 'גדל בעוטף ובנגב', מדובר באחד המהלכים הכי חשובים שנעשו בחקלאות הישראלית. מאז ומתמיד החקלאות בדרום הייתה עוגן לפיתוח ההתיישבות, להנעת הכלכלה בדרום הארץ והדגל של ביטחון המזון הישראלי. המלחמה הנכיחה והעצימה את החשיבות בתמיכה בחקלאי העוטף והנגב המערבי , ודרך הסימון החדש הצרכנים הישראלים, המהווים שחקנים מרכזיים בנושא, יוכלו לקחת פעיל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה