חדשות

"גזבר הגזברים" עובר למשרד הפנים

חדשות6 בדצמבר 2020    2 דקות
0

רו"ח תומר ביטון נבחר למנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד, המפקח על היקף כספי עצום של כ-65 מיליארד שקלים

"גזבר הגזברים" עובר למשרד הפנים
רו"ח תומר ביטון. התבקש להגיש מועמדות | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כבוד לעיריית באר שבע ולעיר באר שבע: גזבר העירייה הוותיק (מ-2004), יו"ר איגוד גזברי הרשויות המקומיות, רו"ח תומר ביטון (הידוע גם בכינוי "גזבר הגזברים"), נבחר באחרונה למנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים.

ל"שבע" נמסר שקודמו בתפקיד של רו"ח ביטון היה מנכ"ל המשרד הנוכחי, מרדכי כהן. ביטון ייזכר לנצח כמי שהצליח לאזן את תקציב עיריית באר שבע שהיה גרעוני שנים רבות, כולל מינוי חשב מלווה במשך תקופה מסוימת, ולהביא את העירייה לקבלת מעמד של רשות איתנה. מאז כניסתו של כהן לתפקיד הפקידותי הבכיר ביותר במשרד הפנים, לא מונה מנהל למינהל לשלטון מקומי במשרד, שלצד מינהל הפיתוח אמון על פיקוח ורגולציה של משרד הפנים על הרשויות המקומיות במדינה.

המינהל לשלטון מקומי, שמנהלו כפוף ישירות למנכ"ל המשרד, עוסק במה שמכונה "חיי היומיום של הרשויות", בכל מה שקשור לתחומי התקציב, סדרי העדיפויות הכספיים, קביעת מדיניות בתחומי הבקרה על התנהלות הרשויות המקומיות, המודלים השונים של רגולציה דיפרנציאלית בשלטון המקומי (הפחתת הבקרה במקומות שבהם היא מיותרת), המדיניות התקציבית והפיננסית, המודלים הכלכליים ברשויות, המיסוי המוניציפלי מבחינת תעריפי ארנונה, עסקאות מקרקעין וחוקי העזר השונים.

בנוסף, מטפל המינהל (גם ברמה של מדיניות וכללים) בניהול ההון האנושי ברשויות המקומיות, התאגידים העירוניים (החברות הכלכליות של הרשויות), בקשות ומתן אישורים הנדרשים לפי חוק לרשויות מקומיות, גיבוש ויישום תוכניות הבראה למיניהן וגם תוכניות המראה שונות, רישוי עסקים ואפילו טיפול (במסגרת אגף הכפוף למינהל לשלטון מקומי) בחופי הרחצה במדינת ישראל, כולל תקצוב, אחזקה והפעלת החופים. מטבע הדברים, כל מחוזות משרד הפנים כפופים להנחיות המינהל, בין היתר בתקצוב מענקי איזון ומענקי פיתוח לרשויות. בסך הכל, מפקח המינהל לשלטון מקומי על היקף כספי עצום של כ-65 מיליארד שקלים (!), העומד לרשות הרשויות המקומיות במדינה. זאת ועוד, מנהל המינהל אמון גם על מגע וניהול מו"מ עם כל משרדי הממשלה וגופים חיצוניים וכן משתתף בפורומים שונים לרבות ועדות הכנסת וועדות ממשלתיות וציבוריות.

ל"שבע" נודע, שוועדת איתור מטעם המשרד פרסמה לא מכבר פנייה פומבית לקבלת הצעות לאיוש התפקיד, ורו"ח ביטון לא נענה לאותה פנייה. בהמשך, ביקש מנכ"ל משרד הפנים כהן מביטון להגיש את מועמדותו, ולאחר שגזבר הרשות שקל את העניין וקיבל את ברכת הדרך מראש העירייה רוביק דנילוביץ', הוא אכן עשה זאת, וכאמור באחרונה נבחר לתפקיד ראש המינהל. כעת, נדרש אישור הממשלה למינוי, שבימים טרופים אלה של סכנת בחירות רביעיות בתוך כשנה, טרם ידוע מתי יתקבל…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה