חדשות

95 לאמן מהטבע

חדשות1 במרץ 2020    דקה אחת
0

עמותת "פרי השלום" חגגה יום הולדת 95 ליוצר הבאר שבעי מחומרים מהטבע מלך ברגר

95 לאמן מהטבע
"מלך הוא איש צנוע אבל גם אסרטיבי". החגיגה של ברגר ב"קפה לולה" | צילום: באדיבות מיכאל המלווה את מלך ברגר

האמן הבאר שבעי הוותיק מלך ברגר חגג באחרונה יום הולדת 95, זאת באירוע שערכה לכבודו עמותת "פרי השלום" ב"קפה לולה".

ל"שבע" נמסר, שהעמותה (אותה מובילה המייסדת ג'ינה מאיר דולמן) מאגדת אמנים ויוצרים מתחומי אמנות שונים (ציור, פיסול, צילום וגרפיקה) בקרב 3 הדתות הפועלות בישראל. באמצעות האמנות, מגבירים ב"פרי השלום" את הסובלנות והדו קיום בין אנשים, כאשר חברי העמותה מתנדבים בבית הספר "דגניה" הדו לשוני בבירת הנגב.

מאיר דולמן יסדה את "פרי השלום" יחד עם ברגר ועבד אלרחמאן אלעביר עוד ב-1997. חתן יום ההולדת, היוצר זה 50 שנה עבודות אמנות ענקיות מחומרים שמצויים בטבע ומתגורר כיום בבית אבות בהרצליה, קיבל ברכה קולית מראש העירייה רוביק דנילוביץ', הקריא משיריו באירוע, אליו הגיעה חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן-חדד, המלווה את פעילות העמותה והמייסדת שלה, ונוהגת להגיע לתערוכות של אמני "פרי השלום" ולפעילויות מועדון העיוור בעיר, בו מתנדבת מאיר דולמן בהעברת חוגי ציור.

עו"ד קלמן-חדד, העוסקת בימים אלה במלאכת איתור מקום בו יוצבו יצירותיו של ברגר המפוזרות במוזיאונים שונים בארץ, ולפני 5 שנים ארגנה לו בבניין העירייה תערוכת יחיד: "מלך הוא איש צנוע אבל גם אסרטיבי, שמטרתו להקים מוזיאון מיצירות מהטבע. התרגשתי מאוד לחגוג עם חברי העמותה את יום הולדת 95 שלו, גם כדי לעודד את המשך הפעילות הברוכה של חברי 'פרי השלום' בני 3 הדתות, אצל אנשים עיוורים מכל הגילאים, והכל בחדוות יצירה ואהבת אדם אמיתית. באר שבע היא העיר בה אברהם אבינו כרת את הסכם השלום הראשון, ואולי מבאר שבע ייצא גם השלום העולמי הראשון. בכל מקרה, הפעילות מרגשת ולג'ינה יחד עם חברי העמותה מגיעות הכרה ותודה עמוקה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה