חדשות

משתפים ציבור ו"משיגות יותר"

חדשות27 בפברואר 2020    2 דקות
0

הכנס הראשון לנבחרות ציבור ברשויות מקומיות בדרום התמקד ביתרונות הליך שיתוף הציבור

משתפים ציבור ו"משיגות יותר"
"המפגש היה מרתק". הכנס של כ"ן | צילום: מעין הוניג

עמותת כ"ן ( כוח נשים) ערכה באחרונה את הכנס הראשון בסדרת הכנסים לנבחרות הציבור ברשויות המקומיות באזור הדרום.

ל"שבע" נמסר, שהכנס "מוניציפליות: נבחרות הציבור משיגות יותר" התקיים  במרכז לאודר לתעסוקה בבאר שבע. הוא נערך בידי כ"ן (שהובילה את מהפכת אוקטובר בבחירות לרשויות המקומיות במסגרת "קואליציית "מקומיות 2018"), בשיתוף ורד ששון (יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי), הפדרציה היהודית במיאמי ,Greater Miami Jewish Federation קרן הדסה Hadassa Foundation ואיגוד נבחרות הציבור.

במסגרת הכנס, התקיימו 2 הרצאות על "האתגר של נבחרי ונבחרות הציבור בשיתוף ציבור בעידן חוכמת ההמונים". שיתוף ציבור הוא הנושא "החם" ברשויות המקומיות, זאת בעקבות רצון התושבים למעורבות גוברת שהולך ומתפתח במהלך השנים האחרונות, בין השאר כתוצאה מהפעילות ברשתות החברתיות.

ברוריה נעים ארמן (מנכ"לית חברת CR, המתמחה בפיתרונות לשיתוף ציבור, יעוץ חברתי וליווי קהילתי), אמרה בכנס: "לנשים יש יתרון בשיתוף ציבור, וקשרי קהילה זה ב-DNA שלהן; אנחנו חיות ומתנהלות כך באופן טבעי. בעידן של היום יש להתייחס לתושבים כשותפים, בשונה מהתפישה הישנה הרואה בהם לקוחות. צריך להפסיק לפחד מהתהליך של שיתוף תושבים, כי התועלת גדולה, וחשוב להקשיב לקולות השונים, ולהבין לעומק את הצרכים. האתגר הוא במציאת פיתרונות ודרכים יצירתיות ליצירת מעורבות, כך למשל התושבים הצעירים משתמשים ברשתות החברתיות".

מרצה נוספת, מהנדסת העיר באר שבע תמר פוריה-שביט, התייחסה לעניין שיתוף ציבור מהצד של הרשות והאתגרים איתם הרשויות מתמודדות בתהליך זה. לין קפלן גרנרוט (מ"מ מנכ"לית כ"ן) הוסיפה: "שיתוף ציבור הוא דרך נהדרת לחבר ולקרב את התושבים, לשמוע את עמדותיהם בנושאים שונים, ולהפוך אותם בעצם לשותפים לתהליכים שונים המתרחשים ברשות. שיתוף ציבור רחב וממוסד יהיה בהובלת רשות, אבל ניתן לעשות תהליכי שיתוף ציבור גם מהאופוזיציה, ולמעשה מכל פוזיציה של מנהיגות ציבורית ובסוגיות רבות. יזמנו את הכנס בעניין החשוב הזה לחברות מועצה בדרום כאחת מהפעילויות של עמותת כ"ן לקידום נשים במגזר הפוליטי והציבורי, עם דגש חזק על הזירה המוניציפלית. מטרת הכנס הייתה לתת ידע וכלים בנושא לחברות המועצה. המפגש היה מרתק, הוצגו דוגמאות לתהליכי שיתוף ציבור ברשויות מקומיות, והתקיים דיון ער בחסמים ובקשיים העולים בתהליכים שכאלה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה