חדשות

פרויקט שמלה מתרחב לכל הארץ

חדשות17 בפברואר 2020    2 דקות
0

שר האוצר משה כחלון חתם על תיקון תקנות התכנון והבנייה המבטל את הצורך בזכויות בנייה להקמת הצללות במרחב הציבורי. חבר המועצה לשעבר בבאר שבע אביעד שמלה, שיזם הקמת הצללות ברחבי העיר: "שמחתי לשמוע שממשלת ישראל קשובה לצרכי העם"

פרויקט שמלה מתרחב לכל הארץ
אביעד שמלה. "באר שבע הייתה בין הערים הראשונות" | צילום: ארכיון "שבע"

"שמחתי לשמוע שממשלת ישראל קשובה לצרכי העם, והורידה באחרונה את הקשיים בהקמת הצללות מעין אלה בכל הערים בארץ", כך הגיב חבר מועצת העיר באר שבע לשעבר אביעד שמלה, להודעת מינהל התכנון על הסרת החסם להקמת הצללות במרחב הציבורי במדינה. כזכור, יזם שמלה בזמנו הקמת הצללות בגנים ציבוריים רבים בעת כהונתו כחבר המועצה.

בהודעה צוין ששר האוצר משה כחלון, חתם בימים אלה על תיקון בתקנות התכנון והבנייה, שיבטל את הצורך בזכויות בנייה עבור הקמת הצללות במרחב בציבורי. את המהלך הוביל המינהל, במטרה לעודד הקמת הצללות במרחבים הציבוריים ובכך להפוך אותם לנעימים יותר עבור התושבים. כידוע, בתקופת הקיץ בישראל, הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות מאוד, ומרחבים ציבוריים רבים נותרים ללא צל. עד היום, הקמת הצללות במרחב הציבורי נדרשו בזכויות בנייה, והדבר היווה חסם מהותי, לנוכח הצורך לאשר תוכנית הקובעת זכויות בנייה טרם הליך הרישוי. כעת עם תיקון התקנות, רשות מקומית או גורם ממשלתי אחר יוכלו לקדם הקמת הצללה במרחב הציבורי כמו בגני שעשועים, שבילי הליכה ואופניים, כיכרות, שדרות ומגרשי ספורט. צעד זה הינו חלק ממהלך אותו מוביל מינהל התכנון לאיכות התכנון בישראל, תוך דגש על מרחבים ציבורים איכותיים, הנשענים על מערכת תחבורה ציבורית. המינהל רואה בהקמת הצללות מלאכותיות פיתרון אחד, ולכן מקודמות הנחיות להגדלת היקף נטיעות עצי צל בתהליכי התכנון, כך שיהיה ניתן לשלב בין כמה פיתרונות הצללה בהתאם לצורך והישימות המקומית.

התקנות החדשות קובעות, בין היתר, שאמצעי ההצללה מוקם בידי המדינה או גוף הפועל מטעמה, חברה ממשלתית, רשות שהוקמה לפי דין, רשות מקומית או תאגיד בבעלות רשות מקומית. האמצעי מוצב במרחב הציבורי הפתוח או בשטח שנועד למבני ציבור. אמצעי ההצללה נסמך רק על עמודים או על קירות של מבנה ציבור אחר.

ואביעד שמלה סיכם: "במדינה חמה כמו ישראל, יש חשיבות בהצללת מתקני משחק ציבוריים. באר שבע הייתה בין הערים הראשונות שפעלה בנחישות, בעקבות הצעתי לסדר בישיבת מועצת העיר ליישם הצללת רוב המתקנים בעיר. שמחתי לשמוע שממשלת ישראל קשובה לצרכי העם, והורידה באחרונה את הקשיים בהקמת הצללות מעין אלה בכל הערים בארץ".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה