חדשות

מתרחב פרויקט "מיתרים של שינוי"

חדשות17 בפברואר 2020    דקה אחת
0

בעקבות ההצלחה ברהט, מגיע הפרויקט גם לתל שבע

מתרחב פרויקט "מיתרים של שינוי"
הרשות השנייה. "מיתרים של שינוי" בתל שבע | צילום: "השחר החדש"

לאחר שמאות בני נוער בדואים לקחו חלק בפרויקט "מיתרים של שינוי", הוחלט באחרונה להביא את הפרויקט גם לתל שבע, ולהרחיב את נגישותם של בני הנוער הבדואים למוזיקה קלאסית.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט שיזמה עמותת "השחר החדש" בשיתוף המועצה המקומית תל שבע ומשרד החינוך, יוצא לדרך לראשונה בימים אלה גם בתל שבע. במסגרת המודל היישובי שלו, ילמדו בני הנוער לימודי מוזיקה המשלבים בין עולם המוזיקה הקלאסית למוזיקה הבדואית, כאשר בסוף שנת הלימודים יתקיים קונצרט חגיגי המסכם את הפרויקט.

מזה 5 שנים, נאבקת "השחר החדש" למען לימודי מוזיקה קלאסית בבתי הספר ברהט. השנה כאמור, במקביל לפרויקט ברהט, ייצא לדרך הפרויקט השנתי "מיתרים של שינוי" גם בתל שבע. עמותת "השחר החדש" והעומד בראשה המנכ"ל והמייסד ג'מאל אלקרינאוי, שרואה בלימודי המוזיקה כמחוללי שינוי בחינוך הילדים והנוער ברהט, פעל להכנסת תכנים מעולם המוזיקה הקלאסית לתוכנית הלימודים. אחרי לא מעט קשיים במציאת מורים למוזיקה ואתגרים רבים בהנגשת לימודי המוזיקה הקלאסית לתלמידים במגזר, גייסה העמותה בראשותו כספים לתרומה של מאות כלי נגינה: כינורות, צ'לו, דרבוקות וכלים נוספים.

בעקבות הכתרת הפרויקט כהצלחה ברהט הוחלט להרחיבו למוקדים נוספים בחברה הבדואית בנגב, ובשיתוף מועצת תל שבע, נפתח הפרויקט השנה לראשונה בבית ספר ביישוב, ולוקחים בו חלק 100 תלמידי כיתות ז', ח' ו-ט'. כחלק מהפרויקט, ילמדו בני הנוער לכל אורך שנת הלימודים מוזיקה קלאסית בשעות אחר הצהריים כאשר בסוף השנה ייחתם הפרויקט בקונצרט רב משתתפים.

אלקרינאוי: "פרויקט 'מיתרים של שינוי' מבקש לחולל שינוי בחברה הבדואית, הן מבחינה חינוכית והן מבחינה תרבותית חברתית. אנו גאים בהצלחה של הנגשת לימודי המוזיקה הקלאסית במגזר הבדואי וחשיפתם אליהם של בני נוער בדואים מחוץ לרהט. אנחנו חולמים על הקמת בית ספר ייעודי ללימודי מוזיקה ואומנות בחברה הבדואית בנגב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה