חדשות

התוכניות של עיריית באר שבע וקק"ל לנגב

חדשות11 בפברואר 2020    2 דקות
0

ראש העירייה ויו"ר קק"ל דנו בתוכניות של 2 הגופים לפיתוח האזור עד 2040 כשבמוקד תוספת של מיליון תושבים לדרום

התוכניות של עיריית באר שבע וקק"ל לנגב
"שמחתי על השותפות". עטר ודנילוביץ' | צילום: יוסי איפרגן, מערך הסברה קק"ל

בפגישה שהתקיימה באחרונה בין ראשי קק"ל לראשי עיריית באר שבע, דנו יו"ר קק"ל דניאל עטר וראש העירייה רוביק דנילוביץ' בתוכניות האסטרטגיות של קק"ל והרשות ל-20 השנים הקרובות.

ל"שבע" נמסר, שאת הישיבה פתחו אנשי קק"ל שהציגו את החזון החדש של הקרן: ישראל 2040 ("חזון רילוקיישן ישראלי: קק"ל בונה את פני המחר" – תכנית לאומית אסטרטגית להפיכת הגליל והנגב לאזורי העתיד של ישראל). מטרת החזון, לפי קק"ל, היא להפוך את הנגב והגליל לאזורי מחייה מובילים בישראל ואת באר שבע וחיפה למטרופולינים מרכזיים עד 2040. בפגישה תיארו אנשי קק"ל את התוכנית וכיצד יבצעו אותה באמצעות גיוון הזדמנויות תעסוקה, תמיכה והובלה בהיי-טק ולימודים טכנולוגיים, קידום תחום החינוך למקצועות ההייטק, הענקת מלגות לימוד ועוד. בקק"ל ציינו, שאחת המטרות היא להביא לנגב מיליון תושבים חדשים עד 2040.

לאחר מכן, פרסו אנשי העירייה את התוכנית שלהם עד 2040. רבים מהנושאים שעלו מתאימים לחזון הלאומי של קק"ל, למשל הגדלת מספר התושבים, פיתוח פארק ההיי-טק הקיים והרחבת ושיפור תחום החינוך למקצועות טכנולוגיים. בסיום הישיבה הסכימו יו"ר קק"ל וראש העירייה על שיתוף פעולה והוצאת התוכנית לפועל באופן מיידי.

עטר: "הבוקר נפגשתי עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ׳, בפארק ההיי-טק בבאר שבע, כדי לדון בתוכניות האסטרטגיות ל-20 השנים הקרובות, יחד עם צוותים בכירים מקק"ל ומהעירייה. את הפגישה פתחנו בהצגת חזון ישראל 2040 שיביא מיליון תושבים לנגב, ונחשפנו לתוכנית האסטרטגית של העירייה ולקווי הדמיון המשותפים. כמו שרוביק ציין, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לצמיחה דרמטית של מספר התושבים בנגב. שמחתי על השותפות וההתגייסות המיידית של רוביק המשמש דוגמה למנהיגות מקומית איכותית מעוררת השראה. סיכמנו על שיתוף פעולה והוצאת התוכנית לפועל באופן מיידי, במטרה להפוך את באר שבע למטרופולין מוביל ומשגשג".

דנילוביץ': "האתגר הדרמטי כיום של מדינת ישראל הוא להביא עוד תושבים לנגב ולגליל עד 2040. בשביל זה, אנו צריכים לספק פה את השירותים לתושב ברמה הכי גבוהה. התוכנית הזו היא לא תוכנית של עיריית באר שבע, אלא פרויקט לאומי. אני מאמין שבמדינת ישראל של היום אין יותר 'אני', אלא רק 'אנחנו'. לכן, אני שותף לתוכנית של קק"ל, ומודה לכם על שיתופי הפעולה שלנו. רק אם נבצע את התוכנית יחד, נוכל להקים פה מטרופולין גדול למען תושבי ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה