חדשות

יותר מ-500 תאונות רכב כבד בבאר שבע בעשור

חדשות11 בפברואר 2020    דקה אחת
0

ב-11 הראשונים של השנה התרחשו בבירת הנגב 34 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, רובן קלות

יותר מ-500 תאונות רכב כבד בבאר שבע בעשור
"כמו מדינת עולם שלישי". רכב כבד | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

בבאר שבע אירעו ב-11 החודשים הראשונים של 2019 (ינואר – נובמבר) 34 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

ל"שבע" נמסר, שבעשור האחרון (2010 – 2019) התרחשו בבירת הנגב 514 תאונות במעורבות כלי רכב כבדים, 6 מתוכן קטלניות, בהן נהרג אדם אחד לפחות. מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה שבין ינואר לנובמבר אשתקד אירעו בכבישי ישראל 1,578 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד, 69 מתוכן קטלניות ו-277 תאונות קשות. לפי הנתונים, 841 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ויותר) התרחשו ב-2019 בתחום העירוני (ותר ממחצית כלל התאונות עם רכב כבד בשנה זו), 27 קטלניות ו-103 קשות.

בעשור החולף, אירעו קרוב ל-23 אלף תאונות במעורבות כלי רכב משא כבדים ברחבי המדינה, 927 מהן קטלניות, קרוב ל-100 בשנה בממוצע. מבין תאונות הדרכים שהתרחשו עם משאיות וכלי רכב כבדים בעשור האחרון כ-13 אלף אירעו בערים וביישובים.

ארז קיטה (מנכ"ל "אור ירוק"): "במקרה של תאונה עם רכב כבד, הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד הנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק, הם כפצצה מתקתקת, ובכל רגע עלולים לגרום לתאונת דרכים רבת נפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטאלי, שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר, ולסכן את החיים של כולנו בכביש. באירופה כבר יותר מעשור חייבים לעשות שימוש במכשיר הפשוט והחשוב הזה, אבל בישראל מתנהגים כמו מדינת עולם שלישי, וממשיכים לגרום לאלפי נהגים לעבוד שעות רבות מעל המותר בחוק".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה