חדשות

ממכרה פוספטים למצפה שיטפונות

חדשות30 בינואר 2020    דקה אחת
0

עבודות שיקום נרחבות במכרות צין שמוביל משרד האנרגיה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, יהפכו את האזור ממכרה פוספטים פעיל לאתר משוקם שמחזיר לטבע את נחל צין

ממכרה פוספטים למצפה שיטפונות
שמורת הטבע בדרך. תצפית לשיטפון בנחל צין מערימת טפל לפני שיקום | צילום: משרד האנרגיה

במכרה צין, בו כרו פוספטים החל משנות ה-80 של המאה הקודמת, מתבצעות מ-2016 עבודות שיקום רחבות היקף, הכוללות שטחי כרייה ישנים, זאת בהתאם להמלצות הוועדה לבחינת משק הפוספט ותוכנית "אורון צין החדשה". ל"שבע" נמסר, שהשיקום נעשה בידי חברת "רותם אמפרט נגב", בפיקוח משותף של משרד האנרגיה עם רשות הטבע והגנים, רשות ניקוז ים המלח ולשכת תכנון מחוז דרום. מטרת העבודות הינה שיקום נופי, המתבסס על שחזור מערכות הניקוז ותוואי ערוצי הזרימה.

עד כה, שוקמו 14 קמ"ר של המכרות ההיסטוריים, במקביל לעבודות שיקום תוך כדי כרייה בשיטות המקובלות כיום, המתבצעות במכרות פוספט פעילים. במסגרת השיקום, פונו מחנות הקבלנים מלב השטח הטבעי, מחנות שישבו עשרות שנים בשטחי מכרה צין. השיקום הנרחב יצר רצף נופי משוקם לאורך ציר המטיילים בנחל צין. בשל היקפן העצום של עבודות השיקום, הן מתוכננות להימשך עד סוף 2022. מרבית השטחים המשוקמים מיועדים להפוך לשמורת טבע, ובמקומה של ערימת העפר הענקית מתכננים המשקמים ליצור עבור המטיילים מצפה לשיטפונות בנחל צין.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה