חדשות

יצא לדרך עוד פרויקט לאומי של מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון

חדשות30 בינואר 2020    2 דקות
0

הזוכה במכרז לפרויקט המרכז הלוגיסטי האחוד של צה"ל הוא ​ קבוצת "שפיר אוריין לוגיסטיקה", שתתכנן, תקים ותפעיל את המרה"ס החדש במסגרת זיכיון לתקופה של 26 שנה

יצא לדרך עוד פרויקט לאומי של מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון
מבט כללי לכיוון דרום מערב הכולל את כל תחום הזכיין במתחמים המנהלתיים והייעודיים. המצלמה ממוקמת דרומית למכלול הכניסה | צילום: משרד הביטחון

מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון הכריז באחרונה, שבתום בדיקת ההצעות של 5 הקבוצות המתמודדות במכרז המרה"ס (המרכז הלוגיסטי האחוד), הוחלט שהקבוצה הנבחרת היא "שפיר אוריין לוגיסטיקה". ל"שבע" נמסר, שהקבוצה תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את המרכז הלוגיסטי האחוד של צה"ל למשך תקופה של 26 שנה. חתימה על חוזה הזיכיון תתרחש בחודשים הקרובים, ולאחריה תעמוד לרשות הקבוצה שנה לצורך סגירה פיננסית ועוד כ-4 שנים לבניית הפרויקט.

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצבא החל לא מכבר באיחוד ארגוני של כלל המרכזים הלוגיסטיים תחת מפקדת המרה"ס, שיורכב מ-3 מוקדים: בצפון, במרכז ובדרום, ופעילותו צפויה להתחיל ב-2024 עד 2026. 3 המוקדים שנבחרו למרה"ס מתבססים על מחנות קיימים. הוא צפוי לכלול יותר מ-250 אלף מ"ר בנוי לגובה, כדי לצמצם שימוש בקרקע, ולהימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה"ל לכדי 3 מוקדים לוגיסטיים תפנה כ-1,800 דונם, חלק ניכר מהם באזורי הביקוש, מה שיאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור, שטחים פתוחים וציבוריים ושימושים שונים לרווחת הציבור.

תפישת ההפעלה של מרכז ההספקה החדש מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי' בשילוב מערכות אוטומציה שונות. התכנון החדש יאפשר מתן מענה רב זרועי ושיפור השירות ליחידות; בכל אחד מהמוקדים יאוחסן מגוון רחב של ציוד, המאפשר את הקיום השוטף של צה"ל, בשגרה ובחירום' החל במחט לעירוי וכלה בחלקי חילוף לטנקים. תכנון המרכזים נעשה מתוך מחשבה על שיפור המענה המבצעי' מבלי לוותר על התייעלות וחיסכון בהוצאות תפעול, תשלומי ארנונה, עלויות הפצה, שמירה על המלאי ועוד.

​ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "מדובר ביום משמעותי, במיוחד עבורי כמי ששירת כראש חטיבת הלוגיסטיקה בצה"ל שנים רבות. היום החטיבה מתחברת לעידן הטכנולוגי בהקמת תשתית חכמה, חדשנית ויעילה, שתצעיד את צה"ל עוד שנים קדימה. מינהל המעבר דרומה ממשיך לקדם פרויקטים לאומיים ענקיים, הכוללים פינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש לטובת בניית יחידות דיור".

ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן: "הקמת מרכז האספקה האחוד של צה"ל אינה בבחינת עוד שינוי ארגוני, אלא מהווה שינוי מן היסוד של כל שיטת ההפעלה של המענה הלוגיסטי לצה"ל, ומעמיקה את השותפות בין צה"ל למשק האזרחי, בשגרה ובחירום. זה עתיד להיות המרכז הלוגיסטי הגדול ביותר במזה"ת. במעלה הדרך קיימנו תהליכי למידה משותפים עם חברות אזרחיות המפעילות מרכזים לוגיסטיים בסדרי גודל קטנים יותר, ועמדנו על הצרכים הייחודים לצה"ל בעידן הטכנולוגי ואל מול משימות החירום. האתגר הבא המונח לפתחנו הוא הקמתה של הרשת הלוגיסטית, הנשענת על יכולות המרה"ס ומאפשרת מענה זמין, יעיל, מתקדם, מותאם ומיטבי עד לקצה המבצעי, בהתאם לצרכיו בשגרה ובוודאי שבעיתות חירום".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה