חדשות

"אנחנו ניצחנו"

חדשות30 בינואר 2020    דקה אחת
0

סגל הפיקוד הכללי של משטרת מרחב הנגב הגיע לאירוע מיוחד לרגל יום השואה הבינלאומי שהתקיים במוזיאון "סטרומה" בבאר שבע

"אנחנו ניצחנו"
שוטרים למען ניצולים. אנשי הסגל באירוע | צילום: פרטי

מוזיאון "סטרומה" שבשכונה א' בבאר שבע אירח השבוע (שני, יום השואה הבינלאומי) מפקדים ושוטרים ממרחב הנגב במשטרת ישראל. ל"שבע" נמסר, שסגל הפיקוד הכללי של המרחב סייר במוזיאון, במטרה להכיר את סיפורה של אוניית המעפילים "סטרומה".

בהמשך, נפגש כל אחד מבעלי התפקידים במשטרה עם שורד שואה, ונישאו דברים של נציגי השוטרים, ניצולת השואה מלכה ליברמן ויו"ר אגודת מתפללי בית הכנסת "סטרומה" אריה רייטר. לפני הגשת כיבוד קל ושתייה, התקיימו תפילה משותפת, הוצאת ספר תורה ועלייה לתורה של קציני ושוטרי מרחב הנגב יחד עם שורדי השואה שנכחו במקום.

יו"ר ועדת ההתנדבות בעירייה, חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן-חדד, המלווה מקרוב זה שנים את פעילות המוזיאון המיוחד, מציינת ש"הייתה התרגשות גדולה במוזיאון. מוזיאון 'סטרומה' הינו ייחודי בעולם; המוזיאון המבוסס על עבודה התנדבותית מרגשת, הוקם בידי יקיר העיר וניצול השואה אריה רייטר, שלפני כ-50 שנה בנה את בית הכנסת הגדול הראשון בבאר שבע, וגייס סביבו במהלך השנים אנשים מדהימים המתנדבים למען הנחלת סיפורה הטראגי והמרגש של אוניית המעפילים 'סטרומה'. קבוצות של תלמידים מכל העיר מגיעות לבקר במקום, ומקבלות הדרכה ממתנדבים במוזיאון. כמו כן, מגיעים למקום גם קבוצות של חיילים ואנשי כוחות הביטחון מכל רחבי הארץ. מוזיאון 'סטרומה' לקח על עצמו להנציח סיפורי מעפילים נוספים, כגון סיפורה של האונייה 'אגוז'".

ועו"ד קלמן-חדד סיכמה: "השוטרים היקרים גם מאמצים ניצולי שואה לאורך השנה, ביניהם מלכה ליברמן בת ה-94 שריגשה בנאומה את כל הקהל הגדול והקדוש שהיה שם באומרה: 'עברתי גיהינום, ואף הייתי גם במחנה קפריסין שנתיים. שכלתי בן בצבא, אבל יש לי עוד 2 ילדים, 9 נכדים ו-15 נינים. אני ניצחתי אותם. אנחנו ניצחנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה