חדשות

עומר מובילה ארצית במעבר מגן חובה ללימודי יסודי

חדשות29 בדצמבר 2019    2 דקות
1

בית הספר היסודי "עומרים" אירח יום עיון ולמידה לאומי בעניין של משרד החינוך

עומר מובילה ארצית במעבר מגן חובה ללימודי יסודי
בהתאמה למאפייני הגיל הצעיר. יום העיון | צילום: באדיבות מועצת עומר

יום עיון ולמידה ארצי בנושא “מהלך א’ תחילה ב’ המשך” (המעבר מגן חובה ללימודים בבית הספר היסודי) התקיים באחרונה בבית הספר “עומרים” שביישוב הווילות היוקרתי עומר, זאת בהשתתפות דורית לחיאני (ממונה ארצית על החטיבות הצעירות והמינהל הבית ספרי באגף לחינוך יסודי במשרד החינוך), גרגורי פוזיאנסקי (מנהל אגף החינוך במועצת עומר), אפרת בשירי (מנהלת “עומרים”), סיגל קליין (מובילת חממת א’ – ב’), מרים פרי (מדריכה ארצית באגף לחינוך יסודי במשרד), פנינה אל-על ברנע (רפרנטית למידה משמעותית במחוז דרום במשרד החינוך) והרפרנטיות ללמידה משמעותית בכל מחוזות המשרד, כולל בחינוך החרדי.

ל”שבע” נמסר, שמטרת היום הייתה קיום מפגש למידה על “מהלך א’ תחילה ב’ המשך” בבית הספר היסודי “עומרים”, המוביל את העניין. בשנתיים האחרונות, הוקמה בבית הספר חממת למידה, שבה ילדי כיתות א’ – ב’ לומדים בכיתות שהמרחב הפיזי שלהן עוצב בהלימה לצרכים הפדגוגיים (נבנתה תוכנית פדגוגית, המכשירה אותם למיומנויות המאה ה-21), החברתיים והרגשיים של הילדים.

ל”מהלך א’ תחילה ב’ המשך” היו שותפים הצוות החינוכי, המועצה המקומית והפיקוח במשרד החינוך. זה כשנתיים, מגיעים צוותים מבתי ספר ממחוז דרום ללמוד על הפרויקט, ו”עומרים” זכה להפיץ את הבשורה למחוזות נוספים בארץ, כנאמר “הרוצה להחכים ידרים” (מסכת “בבא בתרא” בגמרא).

כדי שילד יוכל להשתלב בצורה טובה במסגרת בית הספר, הוא צריך להיות בעל יכולות בכמה היבטים התפתחותיים: בשלות מוטורית (לדוגמה, יכולת להתארגן במרחב, להפעיל מוטוריקה עדינה ולהשתמש בכלי כתיבה), בשלות קוגניטיבית (למשל, יכולת להקשיב ולהתרכז לפרקי זמן ארוכים יותר ויכולת הסקת מסקנות והבנת סיבה ותוצאה), בשלות חברתית (לדוגמה, יכולת להבין את היחסים החברתיים ולהתנהג בהתאם, לקבל סמכות, ולשמור על גבולות), ובשלות רגשית (למשל, תחושת מסוגלות ודימוי עצמי חיובי, יכולת להתמודד עם תסכולים ודחיית סיפוקים).

בית הספר “עומרים” שוקד על הפעלת שיטות הוראה, המותאמות למאפייני הגיל הצעיר, כגון למידה תוך התנסות פעילה וקיום יחסי גומלין עם חברים, שימוש במשחק ובתנועה ובמגוון אמצעים אמנותיים בתהליכי הלמידה, סדר יום גמיש, צמצום דמויות חינוכיות והדגשת תפקיד המחנכת ולמידה בדרך של נושאים רב תחומיים. כל אלה, דרכי למידה וסדירויות, מוכרות לילדים מהגן.

כתבות נוספות בחדשות

0

שתי דירות בב”ש נסגרו בחשד ששימשו לביצוע...

המשטרה סגרה את הדירות בחשד ששימשו לביצוע מעשי זנות

חדשות16 ביולי 2020    דקה אחת
0

נציגה דרומית במועצת התלמידים והנוער הארצית

יובל גודקר שעולה לכיתה יב' במקיף רבין בבאר שבע, נבחרה לסגניות יושב ראש מועצת התלמידים והנוער

חדשות16 ביולי 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לסיגל קליין מנהלת הבית של כיתות א ב על הובלת המהלך בפועל. תכנון ויישום בשטח.