חדשות

רוקמים אחווה

חדשות29 בדצמבר 2019    2 דקות
0

נחנכה "טיילת הרקמה" הטיילת הבדואית הראשונה מסוגה בארץ, על כביש 25 ליד דימונה

רוקמים אחווה
טיילת וספורטק ראשונים במגזר הבדואי. חנוכת "טיילת הרקמה" | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

"טיילת הרקמה", טיילת ייחודית הממוקמת על כביש 25 ליד דימונה, והיא כולה בהשראת הרקמות המסורתיות של נשות כפר קאסר א-סיר נחנכה באחרונה רשמית. ל"שבע" נמסר, שבחנוכת הטיילת הראשונה מסוגה בארץ, המושכת את עין הנוסעים וסביר להניח שתתפתח לכדי אטרקציה להליכה רגלית ואולי גם לריצות קלות וקצרות, השתתפו המארח ראש המועצה האזורית נווה מדבר אברהים אלהואשלה, ראש עיריית דימונה ויו"ר אשכול נגב מזרחי בני ביטון, ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן, ראש מועצת לקייה אחמד אלאסד, נציגי אקדמיה ותושבים רבים.

הטיילת משתרעת על פני 800 מטרים, ומכילה 3 רחבות מנוחה, כאשר ברחבה המרכזית מוצבים שלטי הסבר אודות ואדי א-סיר והיישוב קסר א-סיר ושם הכפר. בנוסף לרחבת הספורטק להתעמלות וכושר (שהוא הספורטק הבדואי הראשון במדינה), הוקמו במקום 7 עמודי ענק בגובה 9 מטרים בהשראת הרקמה המסורתית בקרב הבדואים בנגב ב-7 צורותיה. כמו כן, משמשת "טיילת הרקמה" כחזית לקסר א-סר, מלבד היותה מוזיאון פתוח בפני קהל המבקרים ביישוב. הפארק שבשטחו נמצאת הטיילת מעוצב באופן ייחודי, וכולל מתקני הצללה ואלמנטים עשויים מתכת שנצבעו בצבעי הרקמה, ונעשו בהם חיתוכי לייזר של התצורות והמוטיבים המקומיים.

"טיילת הרקמה" תוכננה כאתר תיירות ייחודי וכמעין "שגרירות" של היישוב על הציר הראשי לאילת, כאשר כל מערך השילוט והתקני ההסבר בטיילת הם ב-3 שפות: עברית, ערבית ואנגלית. "טיילת הרקמה" מהווה כאמור חזית ייחודית חדשה ליישוב הבדואי, והיא הפנים החדשות של קאסר א-סיר על הכביש הארצי.

יש לציין, שהטיילת נושאת מסר חינוכי ותרבותי, מאחר שהחברה הבדואית עוברת בשנים האחרונות שינוי באורח החיים שלה, ויש צורך להציג את מורשת האבות הבדואית, שעיצבה את חייהם. לטיילת יש משמעות חינוכית, תיירותית וכלכלית לתושבי קסר א-סר, והיא גם מהווה סמל לתרבות הבדואית. אגב, היוזמה להקמתה החלה דווקא בחיפוש פיתרון לנחל ערוער, שהיווה מפגע ויזואלי ותברואתי עבור תושבי קאסר א-סר. על הפרויקט הרב תכליתי עמלו מועצת נווה מדבר ומשרדי הממשלה. .

אלהואשלה העלה על נס את המיזם הייחודי, והדגיש: "פרויקט הטיילת בקסר א-סר הוא רגע היסטורי בחיי ערביי הנגב, במיוחד ביישוב קסר א-סר. הטיילת היא חלק מהמרקם האזורי, ומביאה לידי ביטוי גם את השכנות הטובה ושיתופי הפעולה בין תושבי קאסר א-סר לדימונה והעומד בראשה ראש העירייה בני ביטון".

ביטון: "אני שמח שהמנהיגות המקומית, גם ובעיקר הבדואית באזור, הפכה ליותר עצמאית, יותר מעורה ומעורבת, יודעת לבקש, ועומדת על צרכי התושבים שלה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה