חדשות

"הנשמה מלאכותית" ל"מחיר למשתכן"

חדשות23 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

כך מכנה יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ אלי אביסרור, את החלטת הממשלה להאריך את הפרויקט בשנה

"הנשמה מלאכותית" ל"מחיר למשתכן"
אלי אביסרור. "פיתרונות ראויים" | צילום: ארגון קבלני הנגב

"תוכנית 'מחיר למשתכן' במצב גסיסה, והממשלה החליטה להנשים אותה בכוח", כך אומר יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ אלי אביסרור, בתגובה על החלטת הממשלה להאריך את פרויקט "מחיר למשתכן" עד סוף 2020, זאת לאחר ששווקו לא מעט דירות בנגב במסגרת "מחיר למשתכן", וכחצי שנה אחרי שנסגרו 19 מכרזים לא מוצלחים בבאר שבע בשל חוסר כדאיות לקבלנים וליזמים.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת ההחלטה הממשלתית, אושר תקציב של 36 מיליון שקלים עבור התכנית, תקציב נמוך שיספיק לבנייה של מאות בודדות של יחידות דיור בארץ. לדברי אביסרור, המשך התוכנית בתקציבה הנוכחי הוא לא פחות "מאקמול לחולה קשה". בארגון קבלני הנגב מעריכים, שבעקבות התקציב הלא גבוה והיעדר רפורמה לשוק הדיור בישראל, צפויים מחירי הדיור לעלות.

ראשי הארגון הביעו תמיהה על החלטת ההארכה, ואף ציינו שזהו צעד חסר אחריות. לטענתם, התקציב הזעום שהוקצה לתוכנית מעיד על תהליך ייבוש של "מחיר למשתכן". יתרה מכך, המצב שנוצר מייצר מחסור בהיצע הקיים בשוק, מה שעשוי להשפיע באופן ישיר על מחירי הדירות ואפילו להביא כאמור לעלייה במחירים.

אביסרור: "הארכת ההסכם היא החלטה שגויה המנותקת מהשטח. התוכנית נכשלה והוכחה כלא כדאית ולא שוויונית. עם תקציב של 36 מיליון שקלים כפי שאושר, למעשה מחזיקים את תוכנית 'מחיר למשתכן' בהנשמה מלאכותית. הקיפאון המדיני מורגש בכל התחומים, וגם בתחום הדיור. לצערי, זוגות שחיכו למחיר ולמשתכן, ייאלצו להמשיך לחכות. כולי תקווה שהממשלה הבאה תיקח את הנושא ברצינות, ותפעל יחד איתנו להחזרת מענקי המקום ולרפורמה בשוק הדיור, כדי למצוא פיתרונות ראויים, לנגב בפרט".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה