חדשות

לא ראיתי, לא ידעתי, לא רשמתי

חדשות2 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

תירוצים שונים שמעו מבקרי רשות המסים בביקורת בבתי עסק בבאר שבע והאזור

לא ראיתי, לא ידעתי, לא רשמתי
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

"לא ראיתי בחשבון הבנק שהכסף נכנס", כך טענה באחרונה אדריכלית מבאר שבע, שבביקורת מס אצלה נמצאה העברה בסך 18,700 שקלים, שלא תועדה בספרי העסק. ל"שבע" נמסר, שגם אצל סוכן ביטוח מנתיבות נמצאו העברות בסך כולל של 6,100 שקלים, שלא נרשמו בספרים, ולדבריו הוא מוציא קבלה אחת לחודשיים.

מקרים אלה ונוספים התגלו במהלך מבצע ביקורות בבירת הנגב, נתיבות, דימונה, אופקים ואזור ים המלח והערבה, והתמקד בעסקים מענפי המסחר והשירותים. ביום המבצע, נערכו 74 ביקורות, וב-15 מהן התברר שבעלי העסקים לא רשמו את הכספים שקיבלו.

בדיקת תדפיסי בנק של בעל עסק לשיווק ציוד למסעדות העלתה שהוא לא רשם 40 אלף שקלים בספריו. לטענתו, מדובר בלקוח שפתח עסק חדש, והוא לא יודע את פרטיו. בעלים של מסעדת שווארמה בבאר שבע, שלא רשם את הכספים ששולמו לו באמצעות אשראי בסך 1,600 שקלים, תירץ ואמר שאת האשראי הוא רושם בסוף היום. ומעצבת שמלות, גם היא מבירת הנגב, הוציאה קבלות בעבור מקדמות שקיבלה. אולם, את יתרת הכספים שהועברו אליה בהמשך בסך 1,600 שקלים היא דווקא לא רשמה…

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה, ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר באמצעות עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת, ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה