חדשות

מהומות ברהט ובתראבין

חדשות18 באוגוסט 2019    3 דקות
0
מהומות ברהט ובתראבין
דריסה קטלנית ברהט | צילום: דוברות המשטרה

משהו לא טוב עובר על חלקים גדולים במגזר הבדואי בנגב: במהלך סוף השבוע האחרון, נפגעו 6 משוטרי מרחב הנגב במהומות שהתרחשו ברהט ובתראבין.

ל"שבע" נמסר, שסמוך לחצות הלילה של יום חמישי האחרון, התקבל במשטרת המרחב דיווח על קטטה מרובת משתתפים בשכונה 18 ברהט בין 2 משפחות. שוטרים הגיעו למקום, והשיבו את הסדר על כנו. במהלך האירוע, נחבלו קלות 2 שוטרים, ונזקקו לטיפול רפואי מקומי.

באחרונה, פענחו חוקרי היחידה המרכזית במשטרת ישראל את אירוע מותו של אדם ופציעה של אישה שאירעו במהלך קטטה. קודמת ברהט עקב אירוע דריסה קטלני שלפי החשד היה מכוון. ב'27.7 התקבל במשטרת מרחב הנגב דיווח אודות קטטה מרובת משתתפים בין 2משפחות ברהט. גורמי רפואה קבעו את מותו של אדם שהיה במקום, ולפי החשד נפגע מכלי רכב, ופצועת דריסה נוספת.

שוטרים הגיעו למקום, השליטו סדר, ופתחו בתחקור האירוע, במהלכו הבחינו באמבולנס היוצא מאזור אתר הדריסה. האמבולנס עוכב, ולאחר שהתברר שיושב בו חשוד במעורבות באירוע הדריסה הוא הורד ממנו ונעצר. עוד באותו הלילה, בתום הערכת מצב, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במרחב הנגב. מעצרו של החשוד, תושב רהט בן 23, הוארך מעת לעת בחשד לגרימת מוות בכוונה תחילה, הפקרת פצוע ונהיגה בחוסר זהירות.

עם התקדמות החקירה עלה החשד שתוך כדי אירוע הקטטה החשוד שהיה מעורב בה הגיע למתחם מגוריו שם לקח רכב מסוג ג'יפ "פג'רו" שהוכן מראש ונמרח בבוץ במטרה למנוע זיהוי ושיוך, הגיע איתו בנסיעה לעבר ההמון כשהוא דורס בכוונה תחילה ופוגע כאמור בגבר ואישה, מתרחק עם הרכב תוך שהוא עושה סיבוב פרסה, ועולה על מדרכה בדרכו חזרה אל זירת הדריסה. נהיגתו הקטלנית הופסקה לאחר שאירע תקר ב-3 גלגליו האחוריים של הרכב. אז נמלט רגלית לביתו, ונעצר שעה שניסה להתפנות מהאזור תוך הסתייעות באמבולנס.

עם תום מלאכת החקירה הוגשה ב-13 בחודש הצהרה בדבר כוונת התביעה להגיש נגדו כתב אישום, והיום צפויה פרקליטות מחוז דרום להגישו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

במשטרה מדגישים: "משטרת ישראל מנהלת מאבק עיקש בנגע האלימות, ופעלה במקרה זה כמו במקרים אחרים תוך הפעלת מיטב הכלים העומדים לרשותה וגילוי נחישות מבצעית וחקירתית".

ואילו אמש (מוצ"ש) התקבל במשטרת המרחב דיווח אודות אישה מכפר תראבין ששידרה מצוקה, ולטענתה נמנע ממנה טיפול רפואי בידי בני משפחתה. מבדיקה עלה ,לא ברור עד תום היכן היא נמצאת. כוחות משטרה שהגיעו לכפר איתרו אותה ללא פגע נראה לעין, והיא הועברה לבדיקה רפואית. בני משפחתה עוכבו לחקירה.

במהלך הסריקות אחר האישה, הותקפו השוטרים בזריקות אבנים, ובוצע שימוש באמצעים לביצוע מעצרם של חשודים בגין פגיעה בהם ובניידות משטרה.

בנוסף, נצפה רכב חשוד, והשוטרים השתלטו על חשוד שירד ממנו ולפי החשד החזיק ברשותו כלי יריה בניגוד לחוק. בפעילות נחבלו 4 שוטרים שקיבלו טיפול רפואי מקומי. בסך הכל נעצרו או עוכבו לחקירה 14 חשודים.

במשטרה מציינים, ש"משטרת ישראל תמשיך ותפעל למען ביטחונו האישי של כל אזרח בנחישות. כל ניסיון לפעול באלימות נגד שוטרים תוך כוונה להפריעם במשימתם ייאכף באפס סובלנות".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה