חדשות

השקעה חברתית ראשונה בירוחם

חדשות18 באוגוסט 2019    3 דקות
0

ארגון JNF UK רכש בתים ביישוב, וישכיר אותם בהנחה משמעותית לחברת MindCet שתשכן בהם 12 יזמים, במטרה לעודד מעבר עובדי היי-טק לירוחם

השקעה חברתית ראשונה בירוחם
השקעה של כ-5 מיליון שקלים. הבתים בירוחם | צילום: יח"צ

חברת MindCet מירוחם חתמה באחרונה על הסכם עם הארגון הפילנתרופי JNF UK לפיו החברה תשכור ממנו 6 בתים צמודי קרקע בהנחה של 15 אחוזים לטווח ארוך, ותשכן בהם את היזמים הפועלים במסגרת החממות שהיא מפעילה. ל"שבע" נמסר שהבתים נרכשו במיוחד לצורך שיתוף הפעולה עם MindCet, כאשר מטרת היוזמה החדשנית היא לעודד עובדים ויזמים מתחום ההיי-טק להגיע ולהישאר ביישוב.

זוהי השקעת האימפקט (Impact Investment) הראשונה בירוחם, השקעה המניבה תשואה כספית מופחתת לצד תשואה חברתית, והיקפה עומד על 4.8 מיליון שקלים. שטח הבתים שבנייתם הסתיימה בימים אלה ממש הוא 82 מ"ר לכל בית, והם ישמשו למגוריהם של 12 יזמים, 2 בכל בית. בשל הפיתוח המואץ שהשכונה החדשה בה הוקמו הבתים עוברת, ההערכה היא שבשנים הבאות דמי השכירות ישקפו הנחה של עד 30 אחוזים. תוקף החוזה הוא 5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות. את הבתים ניתן יהיה להגדיל בעוד 40 מ"ר בעתיד, ובדרך זו לשכן בהם יזמים נוספים או עובדים עם ילדים. הכניסה אליהם מתוכננת כבר ל-15 בספטמבר השנה.

בניגוד למצב היום, יאפשר ההסכם החדש יציבות ותנאים משופרים בתחום הדיור, אופציה להשארת היזמים הצעירים באזור וכן הרחבת פעילות MindCet וגיוס יזמים נוספים. המהלך נעשה בתיאום עם החברה, וחוזי השכירות המופחתים נחתמו עוד בטרם רכש JNF UK את הבתים.

חברת MindCet מבית מט"ח נוסדה כדי לפתח פיתרונות ומודלים חינוכיים עתידיים. המרכז בירוחם מאפשר למורים ותלמידים להיות שותפים בתהליכי הפיתוח, ומהווה גרעין צמיחה טכנולוגית של האזור כולו, וגולת הכותרת בו היא תוכנית MindCetEx שבמסגרתה מגויסים צעירים מוכשרים בתחומי תכנות ועיצוב ופדגוגיה שצריכים להתמודד עם אתגרים חינוכיים באמצעים טכנולוגיים. כחלק מהתוכנית, עוברים הצעירים לגור ולעבוד בירוחם. בין האקזיטים שיצאו מ-MindCet נמצאת חברת CodeMonkey שנרכשה בידי TAL Education Group  הסינית ב-20 מיליון דולר בשנה שעברה.

שמואל חייק. "להגביר את הסיכויים" | צילום: blake ezra

 

אבי ורשבסקי, מנכ"ל MindCet: "מודל הפעולה של MindCET כולל קשר קרוב בין היזמים ובין קהילת המשתמשים שהראשונים שבהם הם תלמידים ומורים בירוחם. החיבור  ל- JNF UK כגוף הפעיל ומעורב בקהילה בירוחם, יוצר מדרגה חדשה בכל מה שקשור להשתלבות של סטארט-אפים במרחב העירוני והיכולת של יזמים להצטרף לקהילה המקומית".

טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם: "ירוחם פועלת בשנים האחרונות לפתח עוגני טכנולוגיה ומחקר בשדות מגוונים. חברת Mindcet, שהמנכ"ל שלה הינו בן המקום, הפכה לחלוצה בתהליך זה. לאחר שנים של השקעות חברתיות, JNF UK זיהו את פוטנציאל 'מעשה רוטשילד', ובחרו לסייע בקידום פיתוח אמצעי הייצור של העיירה. ללא תעסוקה איכותית בפריפריה, לא תתאפשר צמיחה מכלילה".

JNF UK הוא ארגון פילנתרופי יהודי הפועל בבריטניה, ושותף בפרויקטים התומכים בפריפריה, ומאפשרים לתושביה קבלת הזדמנות שווה. מדי שנה מעביר הארגון כ-10 מיליון פאונד לפרויקטים שונים בישראל. פרויקט האימפקט הראשון של JNF UK היה "מקאן ואלי" במצפה רמון, במסגרתו רכש הארגון ושיפץ האנגר, והשכיר אותו בעלות מופחתת ל"מקאן אריקסון" שפתח משרד פרסום דיגיטלי בעיירה הדרומית.

שמואל חייק, יו"ר JNF UK, סיכם: "באמצעות השקעות אימפקט אנחנו מבקשים להגביר את הסיכויים שצעירים בעלי מקצועות חזקים מתחום הטכנולוגיה וההיי-טק יקבעו את חייהם בנגב, יפתחו אותו, ויקימו בו את משפחתם". לדברי חייק, הארגון מתכנן השקעות אימפקט נוספות בחודשים הקרובים בפריפריה.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה