חדשות

הנשר שהורעל בנגב הושב לטבע

חדשות15 באוגוסט 2019    2 דקות
0

נמצא לפני כשבוע פגוע על הקרקע בחולות משאבים שברמת הנגב

הנשר שהורעל בנגב הושב לטבע
ישרוד בטבע? השבת הנשר | צילום: צור נצר, רשות הטבע והגנים

נשר עם תג כנף K48, שנמצא לפני כשבוע פגוע על הקרקע עם חשד להרעלה, הושב היום (חמישי) חזרה לטבע בידי פקחי רשות הטבע, לאחר שטופל והתאושש בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן.

ל"שבע" נמסר שההשבה המרגשת לטבע התרחשה בשמורת הטבע "מצוק הצינים", בהשתתפות פקחי הרשות, אקולוגים ואחרים שליוו את הנשר במהלך הטיפול והשיקום. קודם ההשבה הוצמד לנשר משדר GPS למעקב אחר שרידותו.

 

הנשר שסומן לראשונה במכתש רמון ב-2007, כחלק מהניטור של פרויקט "פורשים כנף", נמצא בחולות משאבים שברמת הנגב לאחר דיווח שהתקבל ברשות הטבע והגנים מתושב האזור. עם קבלת הדיווח נאסף הנשר בידי פקח הרשות, והובהל במהירות לבית החולים לחיות בר, שם עבר מספר בדיקות מקיפות שכללו גם צילומי רנטגן ובדיקות דם.

הנשר סבל מדופק חלש ותשישות. בבדיקה לבירור גורמי הפגיעה נמצאו בקיא שלו שרידי חומר הדברה, המשמש כנראה לריסוס חיות משק נגד טפילים. החשד הוא שהנשר ניזון מפגרי חיות משק שנזרקו בשטח פתוח באופן לא מבוקר. הוא קיבל טיפול רפואי שכלל מתן נוזלים, חימום ואטרופין אליו הגיב מצוין, והחל להתאושש.

ברשות הטבע מציינים שהרעלה בזדון או הרעלה עקיפה שלא במתכוון, כמו במקרה זה כנראה, הן מהאיומים המרכזיים ביותר על אוכלוסיית הנשרים בישראל המצויה בסכנת הכחדה. רק באחרונה במאי האחרון, מצאו את מותם 8 נשרים שהורעלו בזדון ברמת הגולן ועוד אחד נפגע ושוקם בבית החולים לחיות בר.

במטרה להתמודד עם תופעת חיות משק ואחרות הנזרקות לשטחים פתוחים באופן לא מבוקר, מפעילה הרשות באזור הנגב מערך של פקחי סניטציה בשיתוף משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה וחברת כי"ל, האוספים פגרי חיות משק ואחרות להטמנה, כילוי ותחנות האכלה מפוקחות, וכך מונעים מנשרים לאכול בשר פגרים הנושא חומרים שעלולים לפגוע בהם.

בתוך כך, פועלת רשות הטבע והגנים בשיתוף "החברה להגנת הטבע" וחברת החשמל עם הספארי וגן החיות התנ"כי במסגרת "פורשים כנף" לשמירה ולביסוס אוכלוסיית הנשרים בישראל באמצעות ממשק נגד הרעלות, רבייה של נשרים ועופות דורסים אחרים, מיגון עמודי חשמל למניעת התחשמלויות ופעולות הסברה וחינוך לציבור הרחב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה