חדשות

מועצת נאות חובב ארחה את צמרת המשטרה בדרום

חדשות2 ביוני 2019    2 דקות
0

מפקד המחוז ניצב יורם סופר, הוביל את בכירי המשטרה בביקור בנאות חובב

מועצת נאות חובב ארחה את צמרת המשטרה בדרום
שני "הקודקודים". אלפסי וניצב סופר | צילום: חיים אוחיון

המועצה התעשייתית נאות חובב ארחה, באחרונה, את צמרת המשטרה בדרום, בראשות מפקד המחוז, ניצב יורם סופר. ל"שבע" נמסר, שהביקור במועצה נועד לתת מענה למספר בעיות ביטחון בשגרה ובשעת חירום, וכן להציג בפני האורחים את השיפורים הסביבתיים, הזוכים להערכה בארץ ובחו"ל.

הבעיות הוצגו בפני צמרת המשטרה, וניצב סופר, המכיר את האזור היטב מתפקידיו הקודמים במחוז, האזין לנושאים שהועלו, והתייחס לסוגיית ביטול התקן לשוטר במועצה. הוא הבטיח לבחון בחיוב את הצבתו מחדש של שוטר במרכז הביטחון ובחירום שבנאות חובב. בנוסף, נבחנו עניינים נוספים, בהם דרושים למועצה פיתרונות, הנמצאים בסמכות משטרת ישראל.

קציני המשטרה הבכירים, מפקד מרחב הנגב תת ניצב יאיר חצרוני ומפקד משטרת באר שבע ניצב משנה אפי שימן, קיבלו בסיור, סקירה מקיפה על פעילות המועצה לאכיפת התקנים לשמירה על הגנת הסביבה, רישיון עסק, תכנון ובנייה ועוד. במעבדות של נאות חובב, הוצגו בפני המפקדים מכשירים חדשניים לניטור אוויר, כולל שיטות דיגום, המאפשרות לקבל תמונה עדכנית של מצב האוויר בכל שנייה ביממה. נתונים מתחנות הניטור של המועצה מופיעים באפליקציה "נאות חובב ניטור אוויר".

במהלך סיור במתקני "החברה לשירותי איכות הסביבה", שמעו בכירי המשטרה על הפעולות, הננקטות בידי החברה לחיסול מטרדי הפסולת המסוכנת של שנות ה-70. הקצינים ראו מקרוב שטחים חשופים ונקיים, שאכלסו בעבר כמויות גדולות של אשפה רעילה, בחביות ישנות ומתפוררות. מטרדים מסוכנים אלה חוסלו במקום במספר דרכים, ביניהן שריפה. בזכות פעולות אלה, הננקטות באופן רציף בשנים האחרונות, ביחד עם פעולות האכיפה של נאות חובב והשקעות גדולות של המפעלים, משתנה המציאות הסביבתית בשטח השיפוט של המועצה התעשייתית הגדולה בישראל.

זאת ועוד, בפני צמרת המשטרה בדרום הועלה הצורך הדחוף בהכשרת ציר חירום, במקביל לכביש 40, זאת כדי לתת מענה בחירום לפינוי מהיר ולנתיב חלופי, במקרה של סגירה צפויה של הכביש המרכזי הקיים. גם נושא זה זוכה עתה לעדיפות, במסגרת התכנון העתידי של פרויקטים חדשים בנאות חובב.

אחרי שחזה במצגת של מנהל היחידה הסביבתית במועצה, ניר חסון, על הישגי התעשייה במועצה התעשייתית, המהווה עוגן כלכלי חשוב בנגב, כולל הכנסת אנרגיה "ירוקה", המבוססת על גז כחול לבן וייצור חשמל מאנרגיית השמש, ציין ניצב סופר, ש"כיף לראות מקום, המתפתח כמו נאות חובב. האינטרס שלנו הוא, שתהיה כאן אוכלוסיה בטוחה ומנוטרת אוויר. לפני שנים, סיירתי כאן ונתקלתי בריחות, והיום לא".

ואילו ראש המועצה גדי אלפסי, הודה למפקד המחוז על תרומתו רבת השנים לתושבי הנגב ולאזור התעשייה הגדול בנאות חובב, וסיכם: "אנחנו מאפשרים להקים ולשמר כאן תעשייה רווחית, השומרת על הסביבה. יזמים רבים מגיעים אלינו, כי הם מוצאים כאן תשתיות תחבורה ופיתוח, תנאים נוחים להקמת מפעלים, כולל קבלת היתרים בחודש וחצי, כאשר במקומות רבים אורך התהליך כשנתיים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה