חדשות

פרס שפיצר לעבודה סוציאלית למנכ"ל "אג'יק"

חדשות23 במאי 2019    2 דקות
1

ח'יר אלבז קיבל את הפרס מאב"ג על הצטיינותו המקצועית בתחום הרווחה החברתית באזור הנגב

פרס שפיצר לעבודה סוציאלית למנכ"ל "אג'יק"
הצטיינות מקצועית. אלבז בטקס קבלת הפרס | צילום: יח"צ

פרס שפיצר לעבודה סוציאלית מטעם המחלקה לעבודה סוציאלית ע"ש שרלוט וג'ק שפיצר באוניברסיטת בן גוריון הוענק אתמול (רביעי), לח'יר אלבז, מנכ"ל משותף של "אג'יק-מכון הנגב", זאת על הצטיינות מקצועית בתחום הרווחה החברתית באזור הנגב.

הפרס, המחולק מדי שנתיים, מבטא את המחויבות של משפחת שפיצר והמחלקה לעבודה סוציאלית לפתח ולשפר את השירותים הסוציאליים בנגב. ל"שבע" נמסר, שטקס הענקת הפרס התקיים בנוכחות רוברט שפיצר, בנם של ג'ק ושרלוט שפיצר, ורעייתו קתלין, חברת אגודת השוחרים האמריקאית של האוניברסיטה.

בדברי התודה על מתן הפרס אמר אלבז: "כמי שסיים בצעירותו תואר ראשון בעבודה סוציאלית באב"ג בהצלחה, כנגד כל הסיכויים, קבלת הפרס היום היא סגירת מעגל מרגשת עבורי. בהקשר המקצועי, הוא ציין ש"סוד ההצלחה בתחום העבודה החברתית קהילתית הוא התאמת תפישות ומודלים למאפיינים של החברה עצמה ולצרכיה, וכל ניסיון לכופף צד זה או אחר לתפישות של הצד השני, לא יצלח".

אלבז, כאמור עובד סוציאלי בהכשרתו ובוגר אוניברסיטת בן גוריון, הקים וניהל במשך שנים, את אגף הרווחה האזורי לכפרים הבדואים הלא מוכרים במשרד העבודה והרווחה, ופיתח מודלים רבים להתאמת העבודה הסוציאלית לחברה הבדואית. מודלים אלו כללו התייחסות למכלול ההיבטים התרבותיים והחברתיים המאפיינים את החברה, ולאתגרים העולים בעבודה עם חברה מסורתית סגורה וחשדנית העוברת תהליכי שינוי, מערכות ממשלתיות ואילוצים חיצוניים מורכבים וקושי בעבודה עם אוכלוסייה במעמד משפטי לא ברור. במהלך עבודתו, הפך אלבז למומחה במגמות עכשוויות בחברה הבדואית ובמדיניות הממשלתית בתחומים החברתיים כלפי הבדואים. כיום, הוא משמש כיועץ רב ניסיון לגורמי ממשל וחברה אזרחית, בכל הקשור לסביבה המורכבת של החברה הבדואית בנגב והחברה הערבית בכלל.

עם מינויו למנכ"ל משותף של "אג'יק-מכון הנגב", ב-2013, הביא אלבז את ניסיונו ותפישת עולמו החברתית, גם לארגון העוסק בשינוי ובהתפתחות חברתית וכלכלית של האוכלוסייה הבדואית. הוא מוביל מהלכים משמעותיים, הנעשים תוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה השונים והבנה עמוקה של היכולת להפיק את המרב משיתופי הפעולה עבור כל הצדדים וחתירה ליצירת שותפות בין יהודים וערבים בכל רחבי הארץ.

אלבז, תושב תל שבע, נשוי ואב ל-7, הוא גם בעל תואר שני בתכנון ומדיניות חברתית מאוניברסיטת WLU בקנדה ותואר שני נוסף (MBA) מאוניברסיטת חיפה. בכל שנות פעילותו המקצועית, הוא תורם מניסיונו גם בפעילות ציבורית ענפה, ומשמש כחבר הנהלה וחבר המנהלים בארגונים שונים, ביניהם אב"ג, קרן "עיגול לטובה", עו"סים שלום ו"יוזמות קרן אברהם". כמו כן, הוא השתתף בוועדות שרים שונות ובוועדת נשיא המדינה לעתיד ישראלי. לפני כחודשיים, קיבל אלבז את אות מופת משרד העבודה והרווחה לאנשים, שעיצבו את תחום העבודה הסוציאלית ואת מדינת הרווחה בישראל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • נדין
    ישר כח!

    כל הכבוד!