חדשות

עלייה של 27 אחוזים במאושפזים מתאונות אופניים חשמליים בבאר שבע

חדשות23 במאי 2019    2 דקות
0

19 בני אדם אושפזו בבירת הנגב ב-2018, לעומת 15 בלבד בשנה שלפניה

עלייה של 27 אחוזים במאושפזים מתאונות אופניים חשמליים בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: מרק ישראל סלם

המספרים הקשים נחשפים: ל"שבע" נמסר, שעלייה של 27 אחוזים נרשמה בבאר שבע ב-2018 במספר המאושפזים מתאונות אופניים חשמליים, לעומת השנה שקדמה לה; בבירת הנגב אושפזו ב-2018 לא פחות מ-19 אנשים בעקבות תאונות אופניים חשמליים, לעומת 15 בלבד בשנה שלפניה.

מנתוני מכון "גרטנר", שהגיעו לעמותת "אור ירוק" עולה עוד, ש-864 בני אדם אושפזו בבתי החולים ב-2018 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, כמעט 3 בכל יום בממוצע. הדוח של ד"ר מאיה סימן טוב (הסוקר את 6 השנים שמ-2013 עד 2018) מתאר תמונה עגומה, לפיה מדי שנה, חל גידול משמעותי במספר המאושפזים בבתי החולים עקב תאונת אופניים חשמליים, כאשר בשנה שעברה הייתה עלייה ארצית של 26 אחוזים במספר המאושפזים לאחר תאונות אופניים חשמליים בהשוואה ל-2017, במהלכה אושפזו 688 בני אדם. 91 אחוזים מהמאושפזים היו רוכבים, 8 אחוזים הולכי רגל שנפגעו ואחוז אחד רוכבי אופנועים וקטנועים.

נתון מעניין נוסף, שעולה מהדוח, הוא ש-33 אחוזים מהולכי הרגל שאושפזו נפגעו כאשר היו על המדרכה. זאת ועד, 1 מכל 4 רוכבים מאושפזים (23 אחוזים) היה צעיר מתחת לגיל 16 (גיל האסור לרכיבה…); 181 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו אשתקד, בבתי חולים, לעומת 167 ב-2017, עלייה של 8 אחוזים.

במטרה לנסות לצמצם את ההיפגעות הגבוהה בתאונות אופניים חשמליים, החלה העמותה להעביר (בארגונים וחברות שונים) הרצאות בנושא, שבהן מובאים כל המידע והנתונים, המאפשרים לרכוב באופן בטוח יותר. בהרצאות, שניתן להזמין באתר "אור ירוק", מוצגת ההחמרה משנה לשנה בהיפגעות מתאונות אופניים חמשליים, התקנות והחוקים הרלוונטיים, הדרכים לרכיבה בטוחה וחוקית ולאן מועדות פנינו. ההרצאות מועברות בארגונים וחברות שונות.

מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "בכל שנה, יותר ויותר בני אדם נפגעים בתאונות עם אופניים חשמליים, וזו תוצאה של אוזלת היד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגרירת רגליים במשך שנים רבות. היפגעות רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים הפכה כבר מזמן לבעיה לאומית, שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם, בשנים האחרונות. במשרד התחבורה חייבים לקחת אחריות, ולהוביל סלילה של שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים, ובמקביל גם המשטרה וגם הרשויות חייבות להגביר את האכיפה, כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים, ולמנוע את ההרוג הבא".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה