חדשות

"יש לנו כימיה"!

חדשות13 במאי 2019    דקה אחת
0

תיכוניסטים ממרחבים זכו במקום ה-3 בתחרות לעידוד לימודי כימיה ותעשיה כימית, שהובילו מכון ויצמן למדע וחברת כי"ל

"יש לנו כימיה"!
הישג מכובד. תלמידי תיכון מרחבים בתחרות | צילום: באדיבות המועצה האזורית מרחבים

תלמידי תיכון מרחבים, בהדרכת המורה טובי הוכמן, מהמועצה האזורית מרחבים, הגיעו למקום ה-3 בתחרות לעידוד לימודי כימיה ותעשיה כימית, שהובילו מכון ויצמן למדע וחברת כי"ל. ל"שבע" נמסר, שבפרויקט השתתפו כ-1,500 תלמידים, ולשלב הגמר עלו כ-150 תלמידים מ-32 בתי ספר מכל רחבי הארץ. התיכוניסטים ממרחבים (נועה פרייס, שקד ינקו דוידוביץ ויונתן סקירה) הציגו בגמר, שהתקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי, פרויקט קומיקס.

"התלמידים הפגינו ידע, עניין ויצירתיות בעבודתם ובקיאות בתכני הלימוד בכימיה, ואף זכו במקום ה-3 בתחרות הקומיקס", כתבה ד"ר דבורה מרצ'ק למנהלת התיכון, רחל סיני. מרצ'ק הוסיפה: "ברצוננו לציין לשבח את המורה טובי הוכמן, שעודדה את התלמידים להשתתף בתחרויות, עזרה ויעצה לתלמידים, ליוותה אותם בשלבי ההכנה של העבודה, והובילה את התלמידים לשלב הגמר. ללא מסירותה, השקעתה והתמדתה, לא היה הדבר אפשרי".

במסגרת הפרויקט, המיועד לתלמידי ט' – י"ב, נחשפו המשתתפים להיבטים שונים של הכימיה בחיי היומיום ובתעשייה. הם גם נהנו מקשר ישיר עם מדענים מהתעשייה ואנשי הוראת המדעים במכון ויצמן. כהכנה לקראת ביצוע הפרויקטים, עברו התלמידים סדנאות מקוונות, וקיבלו הדרכה והנחייה מהמדריכות המחוזיות.

המיזם כלל תחרויות מגוונות: כתבות, כרזות, סרטונים, קומיקס והסכתים (פודקאסטים) בנושאים, המדגישים את יישומי הכימיה בחיי היומיום, בתעשייה ובסביבה; פרויקט חקר מצטיין, במסגרת יחידת המעבדה, גם כן תוך הדגשת יישומי הכימיה בחיי היומיום, בתעשייה ובסביבה; ותצלומים אמנותיים של תופעות כימיות מעניינות בליווי הסבר מדעי.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה