חדשות

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה

חדשות13 במאי 2019    2 דקות
0

מאות סטודנטים של עמותת "איילים" עשו מייק-אובר לכפר

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
"הפכו את הכפר". הפרויקט הסטודנטיאלי בדימונה | צילום: דבורה שליו

מייק-אובר לכפר: מאות סטודנטים וסטודנטיות מעמותת "איילים", הפועלת לחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל, הגיעו באחרונה, לכפר הסטודנטים של העמותה בדימונה, במטרה לעשות לו מהפך, ולשפץ אותו מהיסוד.

ל"שבע" נמסר, שכפר הסטודנטים הוא אחד ממספר כפרים, הפזורים ברחבי הארץ, ובעיקר בגליל ובנגב, והוא מהווה מוקד משיכה משמעותי לסטודנטים ממוסדות אקדמיים באזור, כשמטרתו לגבש קהילה צעירה, שתצמיח גרעין של מתיישבים חדשים בנגב. הסטודנטים הגיעו "על הבוקר", ובמשך 48 שעות פעלו בצוותים גדולים במספר מוקדים בכפר. כחלק מהפרויקט, הם הקימו פרגולות ובריכה, סללו שבילים, בנו חדר לימוד, צבעו את בתי הסטודנטים, וחידשו את הגינות. כחלק מהשיפוץ הכולל, הנגישו הסטודנטים את כל הכפר, כדי שגם אנשים עם מוגבלויות יוכלו לנוע בו בחופשיות.

"איילים", שהוקמה ב-2002, הציבה לעצמה מטרה לחזק את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב, בגליל ובלוד. עד היום, הקימה העמותה 22 כפרי סטודנטים ברחבי המדינה, כדי ליצור קרקע להיכרות עם האזור והפוטנציאל הטמון בו, ולעודד חיי קהילה והתפתחות חברתית. בימים אלה, היא מתחילה בתהליכי הגיוס של סטודנטים נוספים לכפרים ברחבי הארץ.

כחלק מחזון "איילים", פועלים הסטודנטים של העמותה בפרויקטים של בנייה וחברה שונים, במהלך כל השנה. הכפרים הפזורים בארץ ועיקרם בגליל ובנגב, מהווים מקור משיכה עבור צעירים וצעירות מכל המדינה, בייחוד בגלל האופי הייחודי והצעיר שלהם. "לחיות בכפר של 'איילים' זה בעצם לגור בעיר צעירים, לחיות בשכנות עם חבר'ה בגיל שלך, במקום מדהים עם כל מה שצריך, ללמוד יחד, לאכול יחד כשרוצים, לצאת ביחד, ולהתנדב יחד, במטרה לממש את מה שאתה מאמין בו", מספרת אביה אדרי, סטודנטית שגרה בכפר הסטודנטים בדימונה ובמקור מגיעה ממודיעין. "אני התאהבתי בדימונה ובאזור בכלל, ומאמינה שהנגב ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלי".

מנכ"לית העמותה, נחמי גייניס: "'איילים' היא תנועת ההתיישבות הסטודנטיאלית הגדולה בישראל. מדי שנה, בחול המועד פסח, אנו מתכנסים לפרויקט מיוחד, יחד עם כל הסטודנטים והסטודנטיות של העמותה מרחבי המדינה. הפעם, החלטנו לשפץ את כפר הסטודנטים שלנו בדימונה; מאות סטודנטים הגיעו לפה, תפסו כלי עבודה, התחלקו לצוותים, והפכו את הכפר. מי שמובילים את ימי העבודה הם מתנדבי שנת השירות, הסטודנטים ומובילי הכפרים. זו זכות ענקית להיות חלק מהקבוצה המדהימה הזאת, הפועלת כל השנה למען קידום הערכים שלהם, ומביאה מאות צעירים לגור בנגב ובגליל".

וזאביק זפט, מוביל הכפר בדימונה, סיכם: "במהלך יומיים, עבדו מאות הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, כדי להפוך את כפר הסטודנטים בדימונה, שנבנה ב-2015, למקום אטרקטיבי ושווה לגור בו. השאיפה שלנו ב'איילים' היא לגרום לסטודנטים להתאהב במקומות שבהם הם גרים, ולהפוך אותם לתושבי קבע. דרך החיים בכפר, אנחנו חושפים אלפי צעירים וצעירות לאזור המדהים הזה ולדימונה, בתקווה שירצו להמשיך את חייהם פה. בעיניי, זו הציונות של המאה ה-21".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה