חדשות

מצטיינים בטכנולוגיה ולוגיסטיקה

חדשות8 במאי 2019    3 דקות
0

3 נגדים באר שבעים זכו בתעודות הצטיינות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל

מצטיינים בטכנולוגיה ולוגיסטיקה
הם מצטיינים, והם משלנו. 3 מצטייני אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה | צילום: דו"צ

במסגרת טקס הענקת תעודות הצטיינות ודרגות לרגל יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, בראשות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף איציק תורג׳מן, קיבלו 3 נגדים מבאר שבע תעודות הצטיינות: רס"ם (רב סמל מתקדם – י.ס.ד) יעקב ביטן, רנ"ג (רב נגד – י.ס.ד) קטי בן שבת ורס"ב (רב סמל בכיר – י.ס.ד) ליאת בנאבו.

רס"ב ביטן (45), מפקד קורס חשמל בבה"ד (בסיס הדרכה – י.ס.ד) 20 של חיל הטכנולוגיה והאחזקה, נשוי ואב ל-5, התגייס לצה"ל ב-1992, ולאחר שסיים טירונות, הגיע לחטיבה 460 (שיזפון) כחשמלאי. ביטן וחבריו עבדו על טנק "מרכבה" סימן 3. בתום תקופה קצרה מאוד בתפקיד, הוא מונה למפקד פלוגת חימוש, ולאחר מכן השתחרר משירות, והיה 7 שנים באזרחות.

ב-2002, התרחש אירוע הלינץ' ברמאללה (בצומת תפוח), והאירוע עורר בביטן מוטיבציה לחזור לצבא, ולתרום למדינה; הוא הרגיש, שהוא לא מסוגל פשוט לשבת ולהסתכל מהצד, ורצה לשוב לצה"ל, במטרה לשמור על המוכנות של הצבא והכשירות של הטנקים, זאת כמי שמאוד אוהב את המדינה ורוצה לתרום לה. ואכן, ביטן חזר לשירות בתור חשמלאי בוחן גדוד, והיה אחראי על כל הטנקים וכשירותם.

ב-3 השנים האחרונות, הוא מכהן כמפקד קורס חשמל "מרכבה" סימן 4 ואחראי חינוך של כל מקצועות הרק"ם בבה"ד 20 של חיל הטכנולוגיה והאחזקה. ביטן מכשיר חשמלאים לשטח, ובנוסף מכניס בחיילים את רוח צה"ל, ערכים ואת הרצון לתרום ולהתנדב.

רנ״ג בן שבת, מפקדת אחסנה במרכז ציוד באר שבע, נשואה ואם ל-3, מנהלת אורח חיים דתי, וחשה כבוד ללבוש חצאית בצבא. היא נולדה בסיביר, ועלתה ארצה בגיל 16 יחד עם הוריה. בן שבת למדה מוזיקה כל החיים, ואף סיימה שנה בקולג׳ מוזיקלי.

היא התגייסה בתור מש"קית (מפקדת שאינה קצינה – י.ס.ד) ניהול רישום ומלאי בבה"ד 6 של חיל הלוגיסטיקה. שנה לאחר שהשתחררה והייתה באזרחות,.הציעו לה לשוב לעוד שנת שירות. היא חזרה, ובמשך 3 שנים אותו מפקד שכנע אותה שוב ושוב לחתום עוד שנה ועוד שנה, עד שבסופו של דבר, החליטה בן שבת להישאר בצה"ל, וכיום היא כבר 24 שנה בצבא.

בין הדברים המרכזיים שעשתה, במהלך השנים, אפשר למנות בניית מחסן רפואי חדש, ניפוק המענה השלם לכל היחידות המתאמנות בדרום ומתן שירות לכל המרחב: ניפוק ציוד ובנוסף גם תרופות ומכשור רפואי.

ב-2002, נכחה בן שבת בפיגוע בדרכה לבסיס; היא ראתה את המחבל, שהתפוצץ ועף באוויר, לקחה פצועים, והביאה אותם לבית החולים, ושם גם איבדה את הכרתה. בעקבות אירוע זה, הייתה לה התמודדות נפשית ארוכה, ובן שבת מרגישה שהדבר גרם לה להעריך דברים ולהסתכל עליהם אחרת. היא פגשה חיילים רבים, הסובלים מסוגים שונים של פוסט טראומה, וחשה שליחות וצורך לעזור להם. המוטו של בן שבת הוא: "מה שלא הורג אותך, מחשל אותך".

היא מאוד התרגשה מקבלת ההצטיינות, הנותנת לה סיפוק ותחושות של הערכה ואחריות הלאה, שהיא לוקחת איתה.

ורס"ב בנאבו (39), נגדת יחידה בגדוד הובלה במשמר הנגב, נשואה ואימא ל-2, משרתת בתור רס"ר (רב סמל ראשון – י.ס.ד) בגדוד "אבירי הדרום". במסגרת תפקידה, היא אחראית בין היתר, על שגרת היום, דין משמעתי בגדוד, טקסים ואירועים מרכזיים.

בנאבו התגייסה כמש"קית משמעת בפיקוד דרום, ואחרי סיום השירות הסדיר, החליטה לחתום קבע, והייתה ביחידת הנדסה של הפיקוד, ולאחר מכן גם ביחידת הקישור והגיוס, בתפקיד שני בקבע. כשהגיעה לגדוד, מונתה לתפקיד בכיר כרס"ר גדודי.

היא מאמינה בטיפול בפרט, באדם ובחייל, ותמיד דואגת לטובת החייל, עד הפרטים הקטנים ביותר: "כאימא, אני תמיד חושבת איזה מעטפת הייתי רוצה שהבן שלי יקבל, ולכן אני דואגת ומוודאת שהחיילים יקבלו את המעטפת הטובה ביותר".

בנאבו התרגשה מאוד, כשנודע לה על ההצטיינות: "זה מאוד משמח ומרגש לדעת שמעריכים אותך ואת העבודה שלך, כבוד גדול".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה