חדשות

לקראת יום השואה: שהגרמנים לא יחנכו את ישראל

חדשות1 במאי 2019    3 דקות
0

לרקטור אב"ג לשעבר, פרופ' אמריטוס דב בהט, נמאס מהביקורת של חלק מהגרמנים על ישראל

לקראת יום השואה: שהגרמנים לא יחנכו את ישראל
פרופ' דב בהט. "גרמניה מנסה לפעול ב-2 ערוצים" | צילום: יח"צ

הסופר, המשורר והגיאולוג בעל השם העולמי ומחבר הספר "רומן עברי-גרמני", פרופ' אמריטוס באוניברסיטת בן גוריון דב בהט (84), מוטרד בימים אלה של ערב יום השואה, מהמשולש הישראלי גרמני מוסלמי של היום. ל"שבע" נמסר, שלפרופ' בהט נמאס מהביקורת של חלק מהגרמנים על ישראל. הפרופ' (רקטור אב"ג לשעבר), שראה את אשתו המנוחה, ניצולת השואה, מתמודדת עם עברה, גם עשרות שנים אחרי, מודאג מתופעת מ"העדר" שלנו.

לדבריו, "איראן מאיימת פעם אחר פעם לשרוף את ישראל, ובונה את התשתית לעשות זאת, בפיתוח הגרעין ובגיוס העולם השיעי, וידה שלוחה גם ללבנון, סוריה ועזה. גרמניה מנסה לפעול ב-2 ערוצים: היא עושה מיליארדים בעסקיה עם איראן, ובו בזמן מנסה לחנך את ישראל וללמדה מה טוב בשבילה. על רקע זה, נוצר ה'משברון' עם זיגמר גבריאל, שר החוץ הגרמני, כאשר ביקר בישראל, בשל פגישתו המתוכננת עם 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'. גבריאל ניסה להסתיר את עברו המשפחתי, עד שהתגלה ברבים בשלהי 2013, שאביו וולטר גבריאל, היה נאצי נלהב. האם איראן סופגת ביקורת מהגרמנים מידתית לביקורת הסמויה והלא סמויה נגד ישראל? לא! גם לא אתפלא אם הסכסוך הפנים ישראלי בעניין הצוללות, ייהפך לחרב לוהטת מולנו; לא רחוק היום. מלבד מעטים, העדר הגדול יתמוך בקנצלרית או בקנצלר, שיעשו איתנו את החשבון המתאים להם, בגיבוי אירופי מסורתי".

ובהט מוסיף, שלעומת זאת, "קיים גם עדר קטן נוסף בישראל, התומך ללא סייג בהמשך שלטונו של נתניהו 'מלך ישראל', ואיננו חושש מאי יציבות הדמוקרטיה שלנו והתקדמותה לקראת 'דמוקרטיה אבסולוטית'. אני גם מצטער שהמקריות הוליכה אותנו למבחן משפיל של חוכמתם ופיקחותם של הרמט"כלים שלנו".

דברים קשים אלו נאמרים על רקע הרומן שהוציא, לא מכבר, פרופ' בהט "רומן עברי גרמני", המלווה את סיפור התבגרותם ואהבתם של יוכי ומרים, 2 צעירים מצודדים בישראל העכשווית, ששורשיהם נטועים עמוק באירופה של אמצע המאה שעברה. יואכים נולד בדיסלדורף למשפחה בעלת עבר נאצי והווה של אנטישמיות בת הזמן מודחקת למחצה. רגשי האשמה שלו על עברה של משפחתו מביאים אותו לבסוף לישראל, והוא מתאהב בארץ, והופך אותה לביתו. יואכים מעברת את שמו ליוחנן, וכנדוניה לעם היושב בציון הוא בוחר גם להתנדב לשירות קרבי בצה"ל. מנגד, ניצבת מרים, ילדה טובה ממבשרת ציון, דור 3 למשפחה שנמלטה מאירופה ברגע האחרון ממש. היא התגלמות האידיאל הציוני:  יפה, נבונה, רגישה, שיודעת לאהוב עד כלות. זהו לא רק סיפור אהבה בין 2 צעירים, אלא שיר אהבה לא"י. האוהבים הצעירים מתנתקים אט אט ממשפחתם, ויוצרים לעצמם בועה מושלמת של אהבה, אבל העולם האמיתי, האכזרי ונטול הסנטימנטים, פולש פעם אחר פעם לבועת הזוגיות.

מאז פרישתו לגמלאות, עוסק בהט רוב הזמן ביצירה ספרותית, וכך מגשים את חלומו לכתוב. הוא הספיק כבר להוציא לאור 3 ספרי שירה ו-5 ספרי פרוזה. את "רומן עברי גרמני", שפורסם הקדיש פרופ' בהט לפרופ' פטר בנקביץ', בתקווה שהספר יתורגם, ויופיע בגרמניה, ויתרום להמשך ההבנה בין העמים, כמעט 75 שנה לאחר תום המלחמה הנוראה ורצח היהודים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה