חדשות

יום השואה: תערוכת צילומי פורטרטים של שורדי שואה

חדשות2 במאי 2019    דקה אחת
0

נפתחה תערוכת "אם" (if) של שורדים בבית "יד לבנים" בבאר שבע

יום השואה: תערוכת צילומי פורטרטים של שורדי שואה
"מה היה קורה אם"? פתיחת התערוכה | צילום: באדיבות דיאגו מיטלברג

תערוכת צילום פורטרטים של שורדי שואה מוצגת, בימים אלה, בבית "יד לבנים" בבאר שבע, ובהפקת הארגון. ל"שבע" נמסר, שהתערוכה הנקראת "אם" ( if), נפתחה ביום שני השבוע, באולם "השופרות" שבבית, בהשתתפות ראש העירייה רוביק דנילוביץ', יו"ר סניף "יד לבנים" בעיר דוד קורקוס, יו"ר ועדת ההתנדבות ברשות וחברת המועצה עו"ד מינה קלמן-חדד, מנהלת מחוז דרום באגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון יפה זעפרני, וכמובן שורדי שואה ובני הדור השני והשלישי.

בתערוכה, האומנים מיכל אריאל ורונן מידר, שניהם דור שני לאבות שורדי שואה, מוצגים עשרות פורטרטים של שורדים, רובם תושבי בירת הנגב, בליווי משפטי מפתח, המתמצתים את מהות סיפור חייהם. הרעיון העומד מאחורי הפרויקט הייחודי, הוא לנסות לאתר ולדלות מתוך סיפורם גדוש החוויות והמורכב של שורדי השואה, את הרגע המכונן בחייהם, ולתמצת אותו לכדי משפט אחד קצר, המתאר כקליפת אגוז את מהות סיפור חייהם, ומקפל בתוכו עולם שלם של משמעות.

הצדעה לניצולי השואה מבאר שבע והסביבה | צילום: יח"צ

במהלך הראיונות עם המצולמים, הוצגה בפניהם השאלה "מה היה קורה אם"?, תוך התבוננות בשאלת גורל מול בחירה. התערוכה מבטאת תמונה מעניינת ומגוונת, המדגישה את השונות שלנו כאנשים בעלי זוויות התבוננות שונות, והפרשנות הסובייקטיבית שבה בוחר האדם להעלות את סיפורו האישי. חלק מהמצולמים הדגישו את חוויית חוסר האונים והגורל המתעתע. חלק אחר בחר להביא את חוויית ההחמצה והחלומות שנגוזו, ולעומתם חלק נכבד בחר לקבל את הבחירה לתקומה וצמיחה מתוך הטראומה.

"אם" מציגה צילום, המתכתב עם משפט שניסח המצולם, ומותיר לצופה מהצד סקרנות לסיפור הרחב, ובוחנת את נושא החרטה וחוויית הגורל אל מול הבחירה, מתוך זווית הראייה האישית של שורדי השואה, זאת מעבר לסיפור הטראומה הקולקטיבית שלנו כעם.

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה