חדשות

בהנחיית ד"ר אבשלום קור

חדשות29 באפריל 2019    דקה אחת
0

הבלשן הידוע ינחה את העצרת המרכזית לשואה ולגבורה בבאר שבע

בהנחיית ד"ר אבשלום קור
יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנה שעברה | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

גם השנה, תפיק המחלקה לאירועים בעיריית באר שבע את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ל"שבע" נמסר, שערב יום הזיכרון ייפתח בעצרת מרכזית, שתתקיים ביום רביעי השבוע, ב-20:00, במשכן לאמנויות הבמה (דלתות המשכן יינעלו ב-19:50). במסגרת העצרת, שינחה ד"ר אבשלום קור, ובתום דברים שישא ראש העירייה רוביק דנילוביץ', ידליקו 6 ניצולי השואה תושבי בירת הנגב (אבלוניק לינה, אונטרמן מרים, אלוש שמעון, הירש זליג, שולט יוסף ושוסטר גוסטה אודל) נרות לזכר הנספים.

בתום הדלקת הנרות, יקרא רב העיר וראש אבות בתי הדין הרב יהודה דרעי שליט"א פרק "תהלים", ייאמרו קדיש (בידי הרב ישראל חדאד שליט"א) ו"אל מלא רחמים" (מפי יוסף פוירליכט) ותלמידי מקיף ג' יעלו את המסכת "הו מאדרה" סיפור אהבה באושוויץ. הטרגדיה של קהילת יהודי סלוניקי שזורה בסיפור אהבתם הבלתי אפשרי של עליזה ועובדיה, שהחל דווקא במקום, בו המוות מרחף מעל ראשם, במחנה ההשמדה אושוויץ.

אבשלום קור | צילום: אלי דסה מעריב

במבואת המשכן תוצג התערוכה "השואה והתקומה במשיכת מכחול" של ניצולי שואה חברי ארגון "עמך" באר שבע ובני הדור השני. הציירים מביעים דרך המכחול את צלקות העבר, ולצידם הרצון להתגבר, לבנות ולהיבנות. סיפורי הזוועה שזורים במשיכת מכחול בסיפורי התקומה.

במסגרת פרויקט "לכל שם יש נר" להנצחת קורבנות השואה, יוכלו המשתתפים באירוע להדליק נר נשמה, הנושא תווית עם שמו ופרטיו של אדם, שנספה בשואה.

למחרת (חמישי), ב-9:30 ייערך באנדרטת השואה הסמוכה לבית "יד לבנים", טקס זיכרון לשואה ולגבורה בביצוע תלמידי מקיף א'. בטקס תוצג המסכת "המלחמה שבתוך המלחמה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה