חדשות

פרסים ל-2 אנשי אב"ג

חדשות29 באפריל 2019    4 דקות
0

ד"ר סראב אבורביעה-קווידר קיבלה את אות קטן, וד"ר יהורם זינגר זכה בפרס מפעל חיים מטעם איגוד רופאי המשפחה

פרסים ל-2 אנשי אב"ג
מחלוצות הפמיניזם. מימין לשמאל, ד"ר אבורביעה-קווידר, נילי קטן (אשתו של פרופ' קטן ז"ל) וחגית בכור (יו"ר הוועד המנהל) | צילום: באדיבות עמותת "רוח נשית"

כבוד ל-2 ד"רים בכירים באוניברסיטת בן גוריון: פרס אות קטן ל-2019 הוענק באחרונה, לד"ר סראב אבורביעה-קווידר, וד"ר יהורם זינגר זכה בפרס מפעל חיים מטעם איגוד רופאי המשפחה.

ל"שבע" נמסר, ש"אות קטן למעורבות חברתית באקדמיה" מטעם עמותת "רוח נשית" ניתן לד"ר אבורביעה-קווידר, מרצה בכירה וחוקרת במחלקה לחינוך באב"ג, באירוע ההוקרה השנתי למתנדבות שהתקיים בתל אביב. אבורביעה-קווידר היא מחלוצות הפמיניזם בחברה הבדואית בנגב, הפועלת לשיח בסוגיות בוערות בחיי הנשים בקהילה הבדואית. מחקריה, בדומה לפעילותה הקהילתית, עוסקים בסוגיות פמיניסטיות, ותורמים לשיח הפמיניסטי וליצירת ידע בתחום זה בעולם. עבודתה מקיפה ובעלת השפעה והתייחסות למנגנונים שונים של אפליה והדרת החברה הבדואית, בדגש על נשים במעמד סוציו אקונומי נמוך ואוכלוסיות מוחלשות ככלל. אופן העבודה המעורב שלה מבוסס על הקשרים לארגונים שונים בקהילה, המביאים את הידע לעשייה ובניית דרכי פעולה חדשות ומדיניות מתוקנת. כמו כן, פעלה ד"ר אבורביעה-קווידר בהתנדבות שנים רבות בארגונים שונים: עמותת "איתך-מעכי", עמותה לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב, "שתיל" מיסודה של "הקרן החדשה" ועוד.

"רוח נשית" מסייעת לנשים נפגעות אלימות במציאת תעסוקה וביסוס עצמאות כלכלית, כך שיוכלו לשקם את חייהן. הנשים הפונות לעמותה, מתמודדות עם קשיים ומשברים, פרי תולדת נסיבות חייהן, וזו פועלת לתת להן הזדמנות אמיתית ובטוחה לבנות את חייהן מחדש, זאת דרך הפעלת תוכניות תעסוקה והעצמה כלכלית ברחבי הארץ, בדגש על בניית תוכנית אישית מותאמת, אך גם באמצעות העלאת המודעות לתופעה העגומה של אלימות כלפי נשים.

פרס "אות קטן" נוסד בשיתוף פעולה בין עמותת "רוח נשית" למשפחתו של פרופ' יוסי קטן ז"ל, שהיווה דוגמה לשילוב בין קריירה אקדמית בתחום העבודה הסוציאלית והמדיניות החברתית בישראל לעשייה חברתית משמעותית. מטרת הפרס היא קידום מעורבות חברתית התנדבותית של חוקרות וחוקרים, דרך הכרה בפעילותם החשובה בתחום האקדמי לצד התחום החברתי. אבורביעה-קווידר מצטרפת לשורת נשים פורצות דרך, שזכו בפרס בשנים הקודמות: ד"ר יופי תירוש, פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' רות הלפרין קדרי וד"ר דפנה הקר.

אנושי ורחום. ד"ר זינגר בפעולה | צילום: יח"צ

רופא מסור

ואילו הפרס היוקרתי מטעם איגוד רופאי המשפחה הישראלי ניתן לד"ר זינגר מהחטיבה לבריאות בקהילה והפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה, בכנס האיגוד השנתי, שנערך לא מכבר, על מסירותו רבת השנים בקידום שירותי הבריאות בישראל, תרומתו העצומה לקידום התפישה והטיפול הפליאטיבי בארץ ובעולם ותמיכתו בחולים הסופניים ובבני משפחותיהם.

ד"ר זינגר הוא מומחה מהמובילים והבולטים בתחום רפואת המשפחה, שיכוך כאב ורפואה פליאטיבית. הוא עומד בראש יחידת ההוספיס בנגב של "שירותי בריאות כללית" יותר מ-2 עשורים; יחידה זו מעניקה שירותי הוספיס בית ב"כללית", בין היתר בבאר שבע ורהט. בנוסף, מופעלת ניידת פליאטיבית, הנותנת שירותים לבדואים תושבי הפזורה. זינגר משמש כיועץ לטיפול פליאטיבי במערך האונקולוגי ובמחלקות האשפוז שבבית החולים "סורוקה". זה כ-7 שנים, הוא מכהן כמנהל רפואי הוספיס בית ב"צבר רפואה", ארגון שבין היתר, מעניק שירותי הוספיס בית לכל קופות החולים ברחבי מדינת ישראל.

כחבר סגל הפקולטה למדעי הבריאות, מבטא ד"ר זינגר את "רוח באר שבע", ומהווה מופת לצוות הרפואי ולדור הרופאים העתידי. כבר בתחילת דרכו, יחד עם סגל ההוראה של המחלקה לרפואת המשפחה, פיתח זינגר תוכנית התנסות מעשית בטיפול פליאטיבי, שהפכה לחובה בשנה ורבע הראשונה של כל מתמחה ברפואת המשפחה. מתמחים במקצועות אחרים משתתפים גם הם בתוכנית זו, כסבב בחירה במהלך התמחותם. כמו כן, הוא מלמד סטודנטים לרפואה וסטודנטים לסיעוד בפקולטה למדעי הבריאות באב"ג ובמוסדות השכלה גבוהים אחרים. ד"ר זינגר הוא רופא מסור, אנושי ורחום, המקדיש את חייו, לילות כימים, למאבק בכאב ולהקלת סבל מטופליו, בדגש על חולים על ערש דווי.

בזכות פעילותו הענפה של זינגר ותמיכתו בחולים סופניים, ברחבי הדרום בפרט וברחבי הארץ בכלל, הטיפול הפליאטיבי המתמקד בהקלה על סבלם של חולים, שסובלים ממחלות כרוניות מתקדמות, הלך והתפתח בכל רחבי המדינה. הוא הצליח לשנות את אופיו של הטיפול הפליאטיבי וטווח הטיפול הורחב משמעותית. בצורה זו, משנה ד"ר זינגר את חייהם של מטופלים רבים.

זינגר ישב במספר ועדות מטעם משרד הבריאות, במטרה לקדם את הטיפול הפליאטיבי בישראל, בין השאר ב"וועדת שטינברג" (לקראת חקיקת החוק של החולה, הנוטה למות) ווועדת המשרד שקבעה שהטיפול הפליאטיבי יוכנס לסל הבריאות. מעבר לפעילותו בתחומי ישראל, הוא הוזמן כיועץ לקידום טיפול זה גם בחו"ל. ד"ר זינגר זכה, בעבר, בשורת פרסים יוקרתיים על הישגיו המקצועיים, ביניהם פרס מנכ"ל "כללית", פרס ארגון רופאי המשפחה ואות יקיר הנגב ל-2009.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה