חדשות

בלעדי: איך "מעודדים" בבאר שבע הצבת מתקנים סולאריים?

חדשות17 בפברואר 2019    דקה אחת
0

בצו הארנונה ל-2019, מחויבים מציבי המתקנים בארנונה, אם כי בתעריפים מגוחכים של 2 ו-3 אגורות למ"ר בשנה...

בלעדי: איך "מעודדים" בבאר שבע הצבת מתקנים סולאריים?
כמה אגורות למ"ר לשנה. מתקנים פוטו וולטאיים | צילום אילוסטרציה: "אלבטרוס"

ייצור חשמל באמצעות הצבת מתקנים פוטו וולטאיים הפך לאופנה במדינה, בשנים האחרונות. אלא שבעיריית באר שבע בחרו לגבות בכל זאת ארנונה ממציבי המתקנים, אם כי בתעריפים מעוררי גיחוך..

תעריפי הארנונה השנתיים בצו הארנונה לשנה זו, שאושר באחרונה, במועצת העיר, כוללים 2 ו-3 אגורות לשנה לכל מ"ר של מתקנים פוטו וולטאיים (2 אגורות לכל מ"ר של מערכת סולארית הממוקמת על גג נכס בשטח של יותר מ-200 מ"ר, ו-3 אגורות לכל מ"ר של מערכת סולארית שאיננה ממוקמת על גג נכס או של קרקע תפוסה המשמשת למערכת סולארית).

בתגובה לשאלת "שבע", מדוע לאור התעריף הנמוך ביותר (עד כדי גיחוך), מדוע נגבית בכלל ארנונה (באמצעות הצו המאושר מדי שנה במועצה) ממתקנים פוטו וולטאיים, שתועלתם הסביבתית מרובה ביותר, השיב דובר העירייה אמנון יוסף: "במסגרת הדיון בצו הארנונה ל-2016, החליטה מועצת העיר, לסווג מתקנים פוטו וולטאיים בתעריפי המינימום, וזאת לפי תקנות ההסדרים במשק. יש לציין, עיריית באר שבע החליטה אז ומעודדת גם כיום את השימוש באנרגיה 'ירוקה'".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה