חדשות

תמותת התינוקות הגבוהה בערים הגדולות: בבאר שבע

חדשות17 בפברואר 2019    דקה אחת
0

מדירוג 14 הערים של הלמ"ס עולה גם, שבבירת הנגב יש הכי הרבה מנהלות במגזר הציבורי וששיעור הולכי הרגל הנהרגים בתאונות דרכים עירוניות הוא הגבוה ביותר

תמותת התינוקות הגבוהה בערים הגדולות: בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: מיטל פאר

תמונת מצב די עגומה על איכות החיים בבאר שבע נכון ל-2017, לעומת 13 הערים הגדולות האחרות במדינה, למרות עלייה נאה בדירוג הערים. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי "דירוג 14 הערים הגדולות (יותר מ-100 אלף תושבים)", עולה שבירת הנגב (והסייבר…) היא העיר היחידה מבין הערים הגדולות בארץ, שבה גרות יותר נשים המועסקות בתפקידי ניהול במגזר הציבורי מאשר גברים, ביחס של 1.05 נשים לגברים. אולם, תמותת התינוקות בבאר שבע היא הגבוהה ביותר, ושיעור הולכי הרגל ההרוגים מתוך סך הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בדרכים עירוניות הוא הגבוה ביותר (פי 2.5 מהממוצע הארצי: 5.97 אחוזים מול 2.39 אחוזים).

מתוך 70 מדדי איכות חיים, שפותחו ל-2017, נתוניהם של 49 מדדים זמינים גם בפילוח לפי 14 מתוך 16 הערים הגדולות, כאשר איכות החיים הגבוהה ביותר נרשמה ברמת גן. אחריה ברשימה, רחובות, ראשון לציון, תל אביב יפו, פתח תקווה, בני ברק, נתניה ובירת הנגב (במקום ה-8, עלייה של 4 מקומות לעומת 2016). מתחת לבירת הנגב נמצאות חיפה, חולון, אשדוד, ירושלים, אשקלון ובת ים.

נתונים נוספים על באר שבע: העיר נמצאת במקום הראשון באמון בממשלה. מתוך 44 המדדים הזמינים עבור בירת הנגב, ב-25 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-19 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. שיעור התאונות הקטלניות מתוך תאונות הדרכים בדרכים עירוניות בבאר שבע הוא פי 1.3 מהממוצע הארצי (2.14 אחוזים לעומת 1.59 אחוזים). שיעור הפסולת הממוחזרת הוא מהגבוהים בהשוואה ליתר הערים הגדולות (36 אחוזים לעומת 22 אחוזים). כמו כן, שביעות הרצון בבאר שבע מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים הוא מהנמוכים ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה