חדשות

אקולוגיה לימודית

חדשות4 בינואר 2019    דקה אחת
0

מרחבי למידה אקולוגיים חוץ כיתתיים הוקמו בשכונת נחל עשן בבאר שבע

אקולוגיה לימודית
שיעור בטבע. מרחב למידה אקולוגי בבאר שבע | צילום: באדיבות "אדמה מכתשים"

תלמידי בתי הספר "נווה מנחם" ו"היובל" שבשכונת נחל עשן בבאר שבע התחדשו, באחרונה, במרחבי למידה אקולוגיים חוץ כיתתיים. ל"שבע" נמסר, שמרחבי הלמידה המדוברים הינם שלב נוסף, במסגרת התוכנית "ילדים מובילים שינוי", בהובלת "החברה להגנת הטבע" ומינהל החינוך בעירייה, בסיוע חברת "אדמה מכתשים".

במהלך הפעילות במרחבים, השתתפו תלמידי "נווה מנחם" ו"היובל" בסדנה אקולוגית מעשית, בה הקימו ספסלים אקולוגיים צבעוניים מחומרים ממוחזרים, בליווי האומן גילי אשל, מומחה לבניית מרחבי למידה אקולוגיים חוץ כיתתיים. המתחם הלימודי, ששודרג עם דשא סינתטי והצללה גדולה שתאפשר לתלמידים ליהנות מהמרחב גם בימי הקיץ, הוקם לצד גינה שהוגדרה כ"מקסימה", עם ערוגות צמחי תבלין, המטופלים לאורך כל השנה בידי התלמידים.

מורי ותלמידי המוסדות החלו כבר בפעילותם הלימודית במתחמים, והם מקיימים בהםם שיעורים ופעילויות העשרה בתחום הקיימות והחקלאות. המתחמים מזמנים עבורם מרחב למידה חווייתי לא שגרתי, המעודד יצירתיות וחופש.

מנהלת קשרי קהילה ב"אדמה", רחל לוי, ציינה ש"חינוך הילדים לעבודת אדמה ועידוד החינוך לקיימות הם מהערכים ש'אדמה' מובילה בהשקעותיה בקהילה. חברת 'אדמה' פועלת לאורך כל השנה בשכונת נחל עשן, והשנה היא הרחיבה פעילותה גם בגני הילדים 'רותם', 'פעמונית', 'ענן' ו'עב' ובתיכון טוביהו, באופן שמאפשר רצף חינוכי בתחומי הקיימות מגיל הגן ועד התיכון בשכונה. אנחנו ב'אדמה' מברכים על שיתופי הפעולה עם מינהל החינוך ברשות ו'החברה להגנת הטבע', ושמחים לראות את ההתגייסות של המורים וההתלהבות של התלמידים בבתי הספר, שהובילו לתוצאה הנאה במתחמי הלמידה האקולוגיים ולהעמקת החינוך לקיימות עבור דור העתיד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה