חדשות

אכיפה "כבדה"

חדשות12 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

משטרת התנועה יצאה בפעילות ממוקדת נגד נהגים של כלי רכב כבדים בנגב

אכיפה "כבדה"
"פעילות מצילת חיים". משאית עם ליקויים | צילום: דוברות המשטרה

במהלך פעילות אכיפה בכביש 6 באזור הדרום, נפרסו אתמול (שלישי) שוטרי אגף התנועה עם ניידות גלויות וסמויות, בשיתוף חברת "דרך ארץ", זכיינית הכביש. ל"שבע" נמסר, שהפעילות בוצעה במטרה לאתר ליקוי בטיחות וחריגות משקל בהובלת מטענים בכלי רכב כבדים, שעשרות מהם נבדקו, ונרשמו יותר מ-50 דוחות תנועה בגין ליקויי בטיחות ותקינות והובלת מטענים חורגים שלא כחוק.

11 נהגים נתפסו כשהם מובילים מטען יתר, המסכן את עצמם ואת כלל משתמשי הדרך. 16 כלי רכב כבדים נתפסו עם ליקויים בתקינות הרכב. 12 כלי רכב נאסרו לשימוש והורדו מהכביש עקב ליקויי תקינות שנמצאו. 9 משאיות הושבתו למשך 30 ימים עקב ליקויי בטיחות חמורים. 3 נהגי משאיות נתפסו נוהגים ועושים שימוש בטלפון הנייד ו-2 רישיונות נהיגה נפסלו לנהגים עקב עבירות חמורות שביצעו.

כמו כן, במסגרת הפעילות, נתפס נהג משאית עם חריגה משמעותית של 41 אחוזים בהובלת המטען. הנהג נעצר בכביש 6 באזור מחלף נשרים, כשהוא מוביל סחורה בארגז המשאית. האיש תושב אזור הדרום נהג במשאית עם משקל של יותר מ-21 טון, בזמן שהחוק מאפשר לו עד 15 טון. רישיון הנהיגה שלו נפסל למשך 30 ימים, ורכבו הושבת לתקופה זהה בגין עבירה זו. בנוסף, הנהג קיבל גם הזמנה לשיפוט מהיר.

במשטרה מציינים, ש"בכבישי הארץ נוסעים יותר מ-300 אלף כלי רכב משא, כ-93 אלף מתוכם משאיות במשקל העולה על 3.5 טון. ב-5 השנים האחרונות, מעורבות המשאיות בתאונות דרכים קטלניות ב-20 אחוזים יותר משיעורם מכלל כלי הרכב (2.7 אחוזים וכ-3.5 אחוזים מכלל הנסועה בכביש), כאשר ידוע שחומרת הפגיעה מתאונה במעורבות משאית עלולה להיות קשה ואף קטלנית. משטרת ישראל רואה כערך עליון את הפעילות מצילת החיים בכבישים, ותמשיך לבצע בנחישות אכיפה נגד הגורמים לתאונות הדרכים, במטרה להרתיע את הנהגים ולצמצם ככל שניתן את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה