חדשות

חולה סיעודי הוחזר לביתו

חדשות4 בנובמבר 2018    2 דקות
0

בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע הורה להוציא את החולה מבית האבות אליו הועבר בניגוד לרצונו, ולהשיבו הביתה

חולה סיעודי הוחזר לביתו
צילום אילוסטרציה: ארכיון "שבע"

החלטה משפטית מעניינת: בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע החליט, באחרונה, להשיב לביתו חולה סיעודי בן 57, שהועבר לבית אבות בניגוד לרצונו, בידי אחייניו, שביקשו להתמנות כאפוטרופוסים על ביתו ורכושו. ל"שבע" נמסר, שאחרי שהשופטת ביצעה ביקור פתע, ומצאה שבית האבות איננו מתאים לחולה, שהאחיינים לא מבקרים אותו, ושהוא מדבר בצורה עניינית, היא הורתה לפעול, כדי להשיב אותו לביתו.

האיש, רווק ללא ילדים, בן להורים שנפטרו לפני מספר שנים, מוגדר כאמור כסיעודי, מרותק לכיסא גלגלים, נעזר בקטטר, וסובל ממספר מחלות נוספות. עד 2016, הוא התגורר בדירה שבבעלותו בחולון, אבל לאחר שהתקשה לטפל בענייניו בשל מצבו הפיזי, הוא הועבר למספר מסגרות חלופיות, ולבסוף לבית אבות בבירת הנגב. בקשה שהגישו אחייניו של החולה להתמנות כאפוטרופוסים על גופו, רכושו וביתו של האיש, הייתה עלולה להשאירו בבית האבות, למרות גילו הצעיר והתנגדותו הנחרצת לכך, כפי שטענו בשמו עוה"ד אלה שיינפלד ואיילת בוקסבוים מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים, שמונו לייצג את האיש בהליך המשפטי. מה שחיזק את טענתן וצפוי היה להוביל לשובו לביתו, היה כאמור ביקור פתע שערכה אצל האיש בבית האבות השופטת, שדנה בבקשה בעניינו.

"לאחר ששמעתי את הצדדים בדיון וטרם מתן החלטה ערכתי ביקור פתע… בבית האבות, במטרה שאתרשם באופן בלתי אמצעי ממר… יצוין שהוא שיתף פעולה באופן מלא במהלך הביקור, והשיב לכל השאלות בצורה עניינית; הרושם הברור המתקבל מתוך הביקור, ש(הוא) שוהה בסביבה, שאינה מותאמת למצבו המנטלי ולצרכיו הרגשיים/ חברתיים, ושלדאבון הלב, לא נעשות כל פעולות בידי מי מהצדדים, כדי לשנות או לשפר מצב זה", כתבה השופטת אפרת שוהם דליות בהחלטתה. "(הוא) מביע פעם אחר פעם את רצונו לצאת מבית האבות לביתו… הסביבה החברתית בבית האבות איננה תואמת את צרכיו… עוד נטען, שהמבקשים אינם ממצים את זכויותיו מול המוסד לביטוח לאומי, ועולה חשש שמא שיקולים זרים עומדים ביסוד בקשתם".

בסיום החלטתה, הורתה השופטת לצדדים לפעול לכך, שהאיש יחזור לביתו, וקבעה שבני משפחתו ישמשו כאפוטרופוסים על רכושו וגופו לתקופה מוגבלת בזמן בלבד, במהלכה כאמור יפעלו הגורמים המעורבים להוציאו מבית האבות, ולהשיבו לביתו.

ממונה תחום כשרות משפטית וזקנה בסיוע המשפטי במשרד המשפטים, עו"ד מיטל סגל-רייך: "העברת אדם בניגוד לרצונו לבית אבות היא פעולה קשה, הפוגעת בכבודו, בפרטיותו ובזכויותיו הבסיסיות. אנו שבים ונתקלים במקרים כאלו, והחלטה חשובה זו מלמדת שאין תחליף לשמיעתו הישירה של אדם ולייצוגו בהליכי אפוטרופסות, בין אם הוא סיעודי או עם כל מוגבלות נוספת, כדי לאפשר עבורו הליך מאוזן והוגן".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה