חדשות

"בודקים אפשרות להתנות קבלה לפעוטונים בהצגת פנקס חיסונים"

חדשות4 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' הודיע כי בעקבות התפשטות מגפת החצבת בישראל, קבלה לפעוטונים במועצה תתאפשר בהצגת פנקס חיסונים. ההחלטה נמצאת בשלבי בדיקה משפטית

"בודקים אפשרות להתנות קבלה לפעוטונים בהצגת פנקס חיסונים"
שי חג'ג'. "העלייה נבעה בעיקר בזכות מעבר זוגות צעירים להרחבות בקיבוצים ובמושבים" | צילום: ארכיון "שבע" (באדיבות עיריית אופקים)

בעקבות התפשטות מחלת החצבת בארץ, הנחה השבוע ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', את הנהלת המתנ"ס לרכז מידע רפואי, בתיאום עם משרד הבריאות, על סכנות מחלת החצבת ודרכי ההתפשטות. חג'ג' הדגיש כי בעיקר ירצה לראות נתונים על חשיבות החיסון מפני החצבת, יעילותו, תופעות הלוואי וסיכונים אפשריים.

"אנחנו לא ניקח סיכון. מדובר במחלה מסכנת חיים שיש לה חיסון עם יעילות מוכחת של כ 97% – עפ"י כל גורמי הרפואה.  המצב מחייב זירוז החקיקה ואכיפה למניעת הדבקה ואירועים מצערים כאלה. אנחנו בודקים אפשרות להתנות קבלה לפעוטונים בהצגת פנקס חיסונים", אמר חג'ג'.

בחודשים האחרונים התגלו עוד ועוד חולים שנדבקו בחצבת כשבשבוע שעבר נפטרה פעוטה בת שנה וחצי בירושלים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי במהלך החודשים מרץ ועד סוף יוני 2018, כתוצאה מיבוא של המחלה על ידי מספר מצומצם של תיירים ומבקרים, נדבקו מעל ל-120 איש בחצבת.

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה