חדשות

101 שנה לשחרור

חדשות2 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

מגוון טקסים לציון 101 שנה למלחמת העולם הראשונה בישראל ובבאר שבע והקרב על שחרור העיר

101 שנה לשחרור
מתחילים את המאה השנייה. טקס לציון 101 שנות שחרור | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

101 שנה לקרב על שחרור באר שבע צוינו השבוע (רביעי) בשורה של אירועים, שהתקיימו ברחבי העיר: בבית העלמין הבריטי, באנדרטה להנצחת החייל הטורקי הנמצאת על דרך טוביהו ובפארק האוסטרלי.

ל"שבע" נמסר, שבטקסים שהפיקה המחלקה לאירועים בעירייה, השתתפו אישי ציבור רבים, בהם שגרירים ונציגים דיפלומטיים, בין היתר של המדינות אוסטרליה, ניו זילנד וטורקיה. כזכור, האנז"ק היה כוח צבאי של חיילים אוסטרלים וניו זילנדיים, שלחמו במלחמת העולם הראשונה במזה"ת, ובין השאר שחררו את בירת הנגב מידי השלטון הטורקי. מורשת האנז"ק מושרשת בעיר, ולראיה בין היתר בית הקברות הגדול, בו נטמנו גיבורי האנז"ק, המהווה אתר הנצחה היסטורי מרגש לכל אוסטרלי, ניו זילנדי ותייר מכוחות הממלכה הבריטית, המגיעים לישראל, וכן המרכז להנצחת חיילי האנז"ק.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה