חדשות

"חשופה לרוח"

חדשות4 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

עשרות נשים מבאר שבע והסביבה צפו בהצגה בנושא בעיות פוריות

"חשופה לרוח"
חוויה מטלטלת. צופות בהצגה | צילום: "בית מוריה"

ההצגה "חשופה לרוח", שעלתה לבמות רק לפני מספר חודשים, ועוסקת בבעיות פוריות, ברצון להביא ילדים לעולם ובמכשולים שחלק מהנשים חוות, משכה אליה, ביום לאחרונה, עשרות נשים מבאר שבע והסביבה, שהגיעו ל"בית מוריה". ל"שבע" נמסר, שבסיום ההצגה, התקיים פאנל בעניין, בהנחיית זיוית וורצמן, עובדת סוציאלית פסיכותרפיסטית ביחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים "סורוקה", בו השתתפו שחקניות ההצגה, תמר הירש מעמותת "אדוה" שעברה ועוברת טיפולי פוריות ואפרת רוזנברג ששיתפה את הקהל בתהליך האימוץ של ארבעת ילדיה.

בעיות פוריות בקרב נשים היא נושא, שלרוב לא מתעסקים בו בפומבי או בכלל. דווקא מסיבה זו, בחרו צמד השחקניות אבישג זכריה וצופיה לקס, לכתוב הצגה בעניין, עבור נשים מכל רחבי הארץ. גם במרכז "קישורים" להעצמת המשפחה של עמותת "בית מוריה" החליטו לפתוח את הנושא, ולארח את ההצגה בבירת הנגב. המרכז מציע לזוגות המתמודדים עם בעיות פוריות, להשתלב באחד ממסלולי הסיוע: טיפול זוגי, ליווי הלכתי וסדנה זוגית או קבוצתית. לרוב הצופות ב"חשופה לרוח" היה קשר מסוים לבעיות פוריות; חלקן חוו אותן בחייהן, וחלקן הכירו או ניסו לעזור לנשים עם בעיה זו.

מנהלת "קישורים", כרמית מזוז, סיפרה: "הערב התחיל בהצגה 'חשופה לרוח' של צופיה לקס ואבישג זכריה, שהעבירו אותנו הצופות בחוויה המטלטלת. נשים רבות בקהל הזדהו לחלוטין עם הסיפור, ואמרו לאחר מכן שזה בדיוק מה שהן עברו. שולבו בהצגה צחוק ובכי בערבוביה, שטלטלו גם נשים שעברו ועוברות טיפולי פוריות וגם נשים שהנושא קרוב לליבן, אבל לא חוו אותו. אני שולחת תודה גדולה למחלקה לתרבות יהודית ולרב גדי מזוז וגם למחלקה לקידום האישה ולוורד ששון, שעזרו לנו להוציא את הערב הזה לפועל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה