חדשות

פיינבלום על דנילוביץ': "לא עשה שום דבר, חוץ מדיבורים ברמה גבוהה"

חדשות13 באוגוסט 2018    5 דקות
1

כך הודיע, היום, המועמד לראשות עיריית באר שבע פימה פיינבלום, במסיבת עיתונאים, בה הכריז על מועמדותו, ותקף קשות את התנהלות ראש העירייה הנוכחי רוביק דנילוביץ'

פיינבלום על דנילוביץ': "לא עשה שום דבר, חוץ מדיבורים ברמה גבוהה"
אז והיום. פיינבלום ליד כרזת בחירות שלו | צילום: "שבע"

חבר מועצת עיריית באר שבע לשעבר, אפרים (פימה) פיינבלום (82), הכריז היום, באופן רשמי, על ריצתו לראשות העירייה, בראש רשימת "כוח באחדות", שמספר 2 שלה יהיה חבר המועצה ולרי מיגירוב (מסיעת "ישראל ביתנו" הנוכחית במועצת העיר).

במסיבת עיתונאים, שהתקיימה במשרדיו של מיגירוב בעיר העתיקה, תקף פיינבלום בחריפות את תפקודו של ראש הרשות זה כעשור רוביק דנילוביץ', וציין שדנילוביץ' "לא עשה שום דבר, חוץ מדיבורים ברמה גבוהה; צריך לרדת מזה. באיזה כיוון שלא תהיה, רואים שלא נעשה שום דבר. אי אפשר שבאר שבע לא תהיה טובה בכלום, כאשר כ-20 אלף אנשים עוזבים אותה כל שנה. אנשים באר שבעים עובדים בשדרות, אשקלון וקריית גת; באר שבע היא המרכז, ואנשים הולכים לעבוד במקומות הללו, לא מובן כל העניין. הוא (דנילוביץ' – י.ס.ד) יודע לעצור כל מגע עם אנשים אחרים; באוניברסיטה אי אפשר לדבר עם הסטודנטים, גם אם יש לך חברים שם. אותו דבר בהשכלה הנמוכה יותר. מה זה, חוק? למה? אי אפשר בצורה כזאת! האוניברסיטה ומחלקותיה הן ברמה גבוהה מאוד, ובכל זאת אנחנו מקום 47 בבתי הספר. באר שבע עם אנשים חכמים וילדים שגדלים במשפחות פרפקט, אבל אין לנו מי שילמד אותם? מה הסיבה? שלוש קדנציות הוא (דנילוביץ' – י.ס.ד) נמצא כאחראי על המערכת הזאת. חייבים אנשים להתעורר! הלכתי להתמודדות הזאת, כי הרבה אנשים פשוט פוחדים ללכת, ואומרים שאין להם אפשרות להגיע לאנשים; גם אנחנו לא הגענו לאנשים, ונפגשים עם אנשים בבתים שלהם".

והוא המשיך: "הופתעתי כאשר ראיתי כמה אנשים מבאר שבע עובדים באשקלון, שדרות וקריית גת; למה לא באים אלינו לעבוד מאותן ערים קטנות? מההיי-טק שיש לנו היום בבאר שבע לא נקבל דולר אחד הרבה שנים. אם נמשיך ככה, נפסיד בן אדם אחרי בן אדם. זה לא בריא כאשר ראש עירייה או ראש ממשלה נמצאים יותר מדיי זמן בתפקיד, במיוחד אחד כמו ראש עיריית באר שבע, שאין לו שום ניסיון; הוא מדבר יפה, אבל לא עושה שום דבר. דיברתי עם הרבה אנשים, והם אומרים שיזרקו אותם מהעבודה (אם דנילוביץ' לא ימשיך בתפקידו – י.ס.ד). אני מכיר הרבה קבלנים, שביחד איתם עשיתי עבודות במיליארד דולר, וגם בניתי את מסוע סדום – צפע, שהוא הגדול בעולם, ב-22 חודש, ועוד החזרתי ל'מפעלי ים המלח' 3 מיליון דולר מהתקציב, כשהמסוף עובד בלי תקלות מ-1987. חסכתי גם ל'ברום' 65 אחוזים מהקיטור".

פימה פיינבלום. "זה לא בריא כאשר ראש עירייה או ראש ממשלה נמצאים יותר מדיי זמן בתפקיד" | צילום: "שבע"

לדברי פיינבלום, "אפשר לארגן מהנדסים מבוגרים, שיספרו לסטודנטים מהמחשבות שלהם. יש לי עכשיו פרויקט רפואי טכני, שיכניס מיליארדים למדינת ישראל, ויספק הרבה מקומות עבודה, והוא הוצג בווינה, וקיבלתי עליו מקום ראשון. צריך להביא לפה פרויקטים, ואפשר להגיע לרוסיה, אוקראינה וכדומה, כדי לעשות את זה, תמורת מתן קרקע בלי כסף ליזמים. בלי זה, באר שבע בעוד כמה שנים תישאר עם ראש העירייה לבד"…

מיגירוב הוסיף: "שלושה חברי מועצה מהקואליציה, אני, עו"ד יגאל אובשייביץ ומשה בורוכוב, החלטנו להעביר את המנדטים שלנו לרשימה החדשה, לראשות ולמועצת העיר. זו בשורה חשובה וכוח אלקטורלי להצלחה של יותר מ-5, 6 מנדטים, שאנחנו יכולים להגיע אליהם. רבים מתושבי העיר רוצים וחשים בשינויים, ויש הרבה כיוונים לשיפור: חניות ודוחות, פיתוח עסקים קטנים ובינוניים, ליווי ותמיכה ביזמים, אמנות, ספורט ועוד".

פיינבלום ציין, ש"במקום ללכת לבריכה, ילדים הולכים למזרקה שמול בניין העירייה ("הסיטי פארק" – י.ס.ד). לפני 10 שנים, הבאתי לכאן משקיע, כדי שיבנה בריכה בעיר, אבל בעירייה אמרו לי שהם לא מעוניינים. צריכים להיות בבאר שבע מינימום 2 ואפילו 3 אזורים, שצריך להיות בהם קנטרי קלאב. ואז, המנוי לא יעלה 5,000 ו-6,000 שקלים בשנה, אלא 3,000 – 3,500. העירייה בסך הכל צריכה לתת קרקע, ולעזור ליזמים לבנות את הבריכות, אבל לא לנהל אותן; היו בעבר בריכות ב-ג' וב-ד' בניהול העירייה, והן נסגרו. חוץ מזה, לא צריכים להיות קנסות בעיר העתיקה על חניות. זו בושה להיכנס לאזור הזה"!

לסיום, לשאלת "שבע", כיצד (אם בכלל…) מתכוון המועמד המבוגר לראשות העירייה להתמודד מול ראש הרשות המכהן, הצעיר ממנו בעשרות שנים, ומחובר לדור הצעיר, השיב פיינבלום: "נגיע לכל בית (עם פלאיירים – י..ס.ד). יש גם 40 אחוזים 'רוסים' בעיר, וכמה אלפים שאני הכנסתי לעבודה. לקחתי גם הרבה ילדים צעירים בני 17 ו-18, שמחלקים את הפלאיירים שלי. במפעלים יש אנשים, שעוד זוכרים אותי, ומקבלים אותי באהבה, כי הם יודעים מה עשיתי בשבילם. אנו מנסים להגיע לקבוצות שונות בבאר שבע. אם נעבוד טוב, נגיע עד 10 מנדטים. בוא נאמר, שבמקומות שדיברתי עם סטודנטים, הם לא יצביעו בעדו (לדנילוביץ' – י.ס.ד)".

רץ עם פימה. מיגירוב ופיינבלום | צילום: "שבע"

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • רחל
    הקול שלי מובטח לך.

    אני והמשפחה שלי מבטיחים לך את הקול שלנו.
    גם אני נכוותי ממנו.
    הבאתי עמותה עם הרעיון להקים מוזיאון נוסטלגיה, שכוללת את כל הרכבים שנבנו או יוצרו בארץ, חברים שמוכנים לתרום אוספים ולהקים מתחם בילוי והנאה לכול המשפחה, תיירות פנים ותיירות חוץ.
    הוא הבטיח שאחרי הבחירות 2014, הוא ידבר איתנו וכמובן שלא קיים.
    בינתיים עזבתי את באר שבע, למרות שהכתובת נשארה שם.
    אני נולדתי בעיר הזאת, הרבה לפניו ואני אחזור כשהוא יעזוב שם.
    בהצלחה!!!