חדשות

לראשונה: מבחני בגרות בתיאוריה לנהיגה גם בבאר שבע

חדשות13 ביוני 2018    דקה אחת
0

כ-2,000 תלמידים ממחוז דרום במשרד החינוך עברו את המבחנים

לראשונה: מבחני בגרות בתיאוריה לנהיגה גם בבאר שבע
בהצלחה. עוברים את הבחינה בדימונה | צילום: באדיבות משרד החינוך

מבחני בגרות בתיאוריה לנהיגה נערכו, השבוע, לראשונה גם בתיכונים במחוז דרום של משרד החינוך. מהמשרד נמסר, שכ-15 אלף תלמידי שכבה י' בארץ, כ-2,000 מהם מהמחוז, ניגשו למבחנים, שהתקיימו במוסדות החינוך, זאת בין היתר, מבאר שבע, עומר, דימונה, נתיבות, המועצה האזורית נווה מדבר, חורה, לקיה ורהט.

המבחנים כללו התייחסות לנושאים, שנלמדו לאורך השנה (היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, היסח דעת וסכנות בשימוש באלכוהול). תוכנית הלימודים היא פרי הסכם, שנחתם עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בתקציב משותף בסך 25 מיליון שקלים, ובשיתוף משרד התחבורה, ומהווה חלק מתוכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים, ולקראת הגיל, שבו ניתן להוציא רישיון נהיגה. בשנה הבאה, ייגשו למבחנים כ-30 אלף תלמידים.

בחינת הבגרות בתיאוריה חוברה בידי צוות מקצועי של המשרד, מכון "סאלד" והרשות לבטיחות בדרכים. בהתאם לסיכום בין כל הגורמים, תלמיד שיעבור את הבחינה בציון 80, יקבל פטור מבחינת התיאוריה למשך שלוש שנים. משרד החינוך מתכוון להרחיב באופן ניכר את מספר התלמידים, שלומדים חינוך תעבורתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה, יצמח מספר הכיתות שלומדות חינוך תעבורתי, מ-2,800 ל-3,500, ובסך הכל ילמדו אותו 91 אלף תלמידי י'. מטרת המשרד היא להרחיב את מספר הלומדים, ולהגיע לשכבת הגיל כולה, ובהתאמה להרחיב גם את מספר התלמידים, שייבחנו בבחינות הנהיגה העיוניות (תיאוריה).

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך שואפת לעצב ולטפח בבוגר המערכת מכלול עשיר של ידע, ערכים ומיומנויות. בתוך התהליך הזה, אנו גם שוקדים לחדש ולפתח מיומנויות נוספות, שאינן רק בליבת העשייה החינוכית הקיימת. התוכנית הנוכחית מעניקה לתלמידים שלנו הזדמנות ראויה לקבל הכשרה ראשונית ומקצועית, לקראת השתלבותם כנהגים על הכביש. היא מעניקה להם ידע רחב וערכים של אחריות וסובלנות. בשל חשיבותה הרבה, נרחיב אותה בשנה הבאה, ובעוד שנתיים נגיע לכלל שכבת י'".

וגם בעומר

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה