חדשות

מלגות חוגג

חדשות13 ביוני 2018    3 דקות
0

היזם משה חוגג בחר באוניברסיטת בן גוריון כמוקד תרומתו הפילנתרופית הראשונה: 10 מלגות לתואר ראשון ולסטודנטים במדעי המחשב

מלגות חוגג
מסייר בקמפוס. חוגג | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

היזם הטכנולוגי הסדרתי משה חוגג, בחר באוניברסיטת בן גוריון כמוקד תרומתו הפילנתרופית הראשונה (בשנת ה-70 למדינה), ויממן 10מלגות לתואר ראשון ולסטודנטים בוגרי המחלקה למדעי המחשב. ל"שבע" נמסר, שחוגג יעשה זאת כיליד ותושב בירת הנגב לשעבר. המלגה תממן לימודי תואר ראשון לחמישה סטודנטים וחמש סטודנטיות או לימודים מלאים לתואר שני במדעי המחשב.

בעת ביקורו (עם רעייתו ענבל) בקמפוס אב"ג, ציין: "כבן באר שבע, זהו כבוד גדול עבורי לתרום לקידום מדעי המחשב באוניברסיטה, ובכך להחזיר לקהילה שגידלה אותי". חוגג נפגש עם נשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי, ועם ראש המחלקה למדעי המחשב פרופ' אוהד בן שחר, ונשא דברים במהלך טקס לסטודנטים מצטיינים במחלקה.

לסטודנטים אמר השותף מייסד ויו"ר קרן "סינגולריטים" (הנחשב לאחד היזמים היצירתיים בישראל, שפעילותו מתמקדת בעיקר ביוזמות והשקעות בתחום הטכנולוגיה של הבלוקצ'יין): "אני מאד מתרגש לעמוד פה; למדתי כאן כנער בתיכון; מי שלא יודע, פעם בקצה של האוניברסיטה היה מקיף ז', שהיום נמצא בשכונת רמות. בהפסקות, הייתי 'מתפלח' ואוכל פה בקפיטריה, ומאוד מרגש לסגור מעגל. אחרי הצבא, נכנסתי לעולם הסטארט-אפים. יצא לי ללמוד המון. מעולם, לא יצא לי ללמוד ולקבל תעודה על הלימודים שלי, אבל כל הנושא של מצוינות הוא מאוד חשוב".

וחוגג הוסיף: "יש לי חבר מקזחסטן; מי שלא יודע, בקזחסטן יש אוצרות טבע בשפע. החבר מאוד ריתק אותי, כי הוא סיפר לי שכמעט בכל מקום שתחפור ייצא נפט, זהב או משהו. אמרתי לו: 'שמע, אתם ממש בני מזל'. הוא אמר לי: 'זו הקללה הכי גדולה שלנו, כיוון שהפשטות שבה אנשים מרוויחים את הכסף, גורמת לנו לניוון'. וזה גרם לי להבין, שהמתנה הכי גדולה של ישראל היא דווקא זה שהמשאב הכי חשוב שלה הוא לא גז, נפט או זהב, אלא המוח האנושי. והאילוצים שאין לנו את משאבי הטבע הללו, מכריחים אותנו להשתמש בו, ולהפוך את ישראל למה שהיא".

עם הנשיאה. חוגג עם פרופ' כרמי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

והוא המשיך: "בתוך השקעה במשאב החשוב הזה, המוח האנושי, החלטנו אני ואשתי לתרום את המלגות. אשתי גם התעקשה, ובצדק, לעשות את זה שווה בשווה בין גברים לנשים. מאוד שמחנו לראות, שהמחלקה למדעי המחשב נמצאת באמת בשיעור יוצא דופן של נשים אל מול גברים. אני יכול להגיד לכם, בתור מישהו שעומד בגוף, המעסיק קרוב לאלף עובדים,  שלצערי הרב השיעור הזה של 30 אחוזים הוא לא קרוב ולא דומה".

לדברי חוגג, התחום שבו החברה שלו משקיעה בשנתיים האחרונות, הבלוקצ'יין, שהוא תחום במדעי המחשב, הוא מרתק: "אני מרגיש, שיש פה הזדמנות יוצאת דופן, בשלב שבו אנחנו נמצאים, מאוד דומה לשנים 98 – 99, שבהן האינטרנט התחיל לפרוץ; אז, היום יש עידן מאוד מעניין, בכל מה שקשור לפרוטוקול של שרתים מבוזרים ופרוטוקולים להעברת ערך בין אדם לחברו, ואני חושב שככל שנשקיע, נחבק ונאמץ את התחום הזה יותר, ככה ייטב למדינה שלנו בטווח הארוך. אנו שמחים להתחיל פה" בבירת הנגב, "ומאחלים לכם המשך הצלחה והצטיינות".

והוא סיכם: "המהנדסים הכי טובים, שלנו יש בקבוצה, כשבחנו אותם אל מול אוניברסיטאות אחרות, הגיעו מכאן מבאר שבע. כשניסינו להבין למה, גילינו שזה דבר מאוד דומה לבסיס סגור ובסיס פתוח; בעוד שהרבה אנשים הלומדים באוניברסיטת תל אביב לדוגמה, יוצאים הביתה בסוף יום לימודים, פה מתגבשת לה קהילה. והקהילה הזו מייצרת רעיונות טובים וצוותים טובים והרמוניה טובה. אנחנו רואים באמת, שהמצטיינים הכי טובים שלנו, באחוז גבוה מאוד, מגיעים מהאוניברסיטה הזו, ולכן בחרנו פה, בין שאר הסיבות. תודה לכם, והמשך הצלחה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה