חדשות

184 ילדים נפגעו בתאונות בבאר שבע בשעות אחר הצהריים

חדשות23 במאי 2018    2 דקות
0

כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" לעשור שבין 2008 ל-2017

184 ילדים נפגעו בתאונות בבאר שבע בשעות אחר הצהריים
תשמרו עליהם. ילדים בכבישים | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

לא פחות מ-184 ילדים נפגעו בבאר שבע בעשור האחרון (2008 – 2017) בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים. ל"שבע" נמסר, שמנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה ב-2017 נפגעו מתאונות אחר הצהריים (בין ארבע לשבע) בבירת הנגב 19 ילדים. בעשור החולף נהרג בתאונות דרכים כאלו ילד אחד (ב-2009), שמונה נפצעו קשה (שלושה מהם בשנה שעברה) ו-175 קל (16 מהם ב-2017).

לפי "אור ירוק", נפגעו ב-2017 בתאונות אחר צהריים יותר מ-840 ילדים בכל רחבי הארץ, הכי הרבה זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים אשתקד, ארבעה ילדים מצאו את מותם בשעות אחר הצהריים, ו-62 נפצעו באורח קשה. בנוסף, מרבית הנפגעים (יותר מ-520 ילדים) נהרגו בתחום העירוני.

מזג האוויר החם והחשיכה המאוחרת מוציאים ילדים רבים מהבתים למגרשי המשחקים והגנים הציבוריים, וחושפים אותם לסכנות, שהכביש מציב. מבדיקת העמותה מתברר, שהשעות המסוכנות ביותר עבור ילדים, בהן נפגעים הכי הרבה קטנטנים בני 0 – 14 הן שעות אחר הצהריים, השעות בהן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוך, הכבישים עמוסים בנהגים שחוזרים מיום העבודה, והילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר השמש שוקעת מאוחר.

ישנם מספר כללים מצילי חיים, שעליהם כדאי להקפיד, במטרה להגן על הילדים: חשוב להקפיד, שילדים יידעו שאסור להם לחצות את הכביש ללא ליווי של מבוגר אחראי. יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה ובכל נסיעה ונסיעה. חשוב להקפיד, שבכל רכיבה הילדים חובשים קסדה, ומשתמשים במחזירי אור, כדי לשמור על הנראות. ילדים פגיעים וחשופים במיוחד לסכנות: הם נמוכים, וקשה לראותם מבעד למכוניות; הם פזיזים, לא מודעים לסכנות, ולא מכירים את חוקי הכביש, ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה. זווית הראייה שלהם צרה, וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי. בתי ספר, פארקים ומתנ"סים הם אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה, ולדעת אנשי "אור ירוק" על המדינה להציב פסי האטה בקרבת אזורים אלו, שיסייעו בהאטת מהירות כלי הרכב, ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.

מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים, כאשר הם אוכלוסייה, הנמצאת בסיכון גבוה במיוחד, ובעיקר בשעות אחר הצהריים, כאשר הם נמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לבטיחות לילדים באמצעות הצבת פסי האטה, במיוחד בסביבת בתי ספר, גני שעשועים והיכן שנמצאים ילדים רבים אחר הצהריים. מדובר בפיתרון פשוט וזול, שמרסן את מהירויות הנסיעה, וכך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי. הגיע הזמן, שהמדינה תפסיק להאשים את הילדים בתאונות דרכים, ותיקח אחריות, כדי למנוע את הילד ההרוג הבא".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה