חדשות

"עיכוב של עשור"…

חדשות23 במאי 2018    4 דקות
0

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת דנה בברוך שנוצר לגבי פרויקט העברת חיל המודיעין לנגב

"עיכוב של עשור"…
"שצה"ל ומשרד הביטחון לא יהיו בשפגט". דיון של הוועדה המשותפת | צילום ארכיון: דוברות הכנסת יונתן זינדל

מורת רוח רבה הובעה, במהלך הדיון שהתקיים אתמול, בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, מהמבוי הסתום (ברוך, בלשון העם), שנוצר בסוגיית ההעתקה של קריית המודיעין לנגב, במסגרת פרויקט מעבר צה"ל דרומה, כאשר נציג המועצה הלאומית לכלכלה, יובל אדמון, אמר לחברי הוועדה, ש"ראש הממשלה טרם הכריע בסוגיית מיקום קריית המודיעין" (בצומת שוקת, כפי שנקבע בזמנו, או בבאר שבע – י.ס.ד).

ל"שבע" נמסר, שיו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ אבי דיכטר ("הליכוד"), הביע בפתח הישיבה, שעסקה גם בעניינים אחרים, את צערו מאי הגעתו לדיון של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם, ציין ש"למרות שלא סוכמו כל הדברים, החלטתי לפרסם את המכרז להקמת קריית המודיעין בצומת שוקת, והמהלך 'נוסע'. המליצו לי לא לעשות דבר, עד שאקבל את כל דרישותיי, ואני מתוך אחריותי ואחריות מערכת הביטחון, שכנעתי את כולם, לרבות הממונה עליי, לצאת למכרז, ואז לסגור את הדברים".

האלוף אדם הוסיף: "הסיכון באובדן כוח האדם האיכותי הוא משמעותי מאוד, ואגף המודיעין מאוד חרד מכך. זה פרויקט לאומי, שכדי להשלים אותו, הממשלה צריכה לענות על שלושת החסמים: תחבורה, מגורים ותנאי משאבי האנוש. כמשרד, עמדתי אחת לאחת בכל החלטות הממשלה, ואני מצפה מכל המשרדים האחרים לעמוד בהן גם כן. ללא המענה, אני לא יכול להתחייב, שקריית המודיעין תאוכלס".

ח"כ דיכטר, בתגובה: "כאשר מנכ"ל משרד הביטחון אומר, שהם לא יאכלסו את הקריה, אם הממשלה לא תעמוד בהתחייבויותיה, זו ללא ספק, אמירה דרמטית, שעל הוועדה לקחת בחשבון".

סגן הממונה על התקציבים באוצר, עופר מרגלית: "גם משרד האוצר רואה את החשיבות הלאומית של מעבר צה"ל דרומה, גם לחיזוק הדרום וגם לפינוי קרקעות במרכז. זה מהלך אמיץ, ונכון לצאת לדרך, גם כשלא הכל נפתר. לא יהיה פה פיתרון, שלא מקובל על מערכת הביטחון, ואנחנו מאוד קרובים להסכמות. אני מקווה, שכבר בדיון הבא נוכל לעדכן דברים חיוביים".

הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

היועץ למשרד התחבורה אופיר כהן, ביקש להציג את החלופות לפיתרונות תחבורתיים, שגיבש המשרד לקריית המודיעין, והדגיש שיש חלופה בצומת שוקת וחלופה בצפון באר שבע. יו"ר הוועדה המשותפת הגיב, שפרסום המכרז לגבי צומת שוקת מייתר את הדיון לגבי צפון בירת הנגב, ואז אמר ראש אגף אסטרטגיה במועצה הלאומית לכלכלה, יובל אדמון: "אולי נכון שחברי הוועדה ישמעו את הנתונים לגבי שתי החלופות, היות שראש הממשלה טרם הכריע בסוגיה, ויש משמעויות תקציביות גדולות לכל הכיוונים, ודאי כאשר משרד הביטחון עוד אומר שלא בטוח שיאכלס את הבסיס בצומת שוקת. יש פה אתגר הון אנושי גדול, שצריך לענות עליו, כמו גם את הרצון לפתח אקו-סיסטם של היי-טק בבאר שבע, וההבדל בין הדברים יכול להיות ברמת שנים עד הביצוע".

דיכטר: "הוועדה לא יכולה לדון בצורה רצינית באופציה, שהיא שונה מהמכרז שכבר פורסם, ועכשיו נרמז שלא מדובר בדבר חלוט"…

אדם: "לי אין תשובות לכך, למעט העובדה שהמכרז כבר פורסם לצומת שוקת, אחרי 11 שנים והשקעה של 300 מיליון שקלים, וכל חלופה אחרת משמעה עיכוב של עשור".

מרגלית: "אנו הבנו שהעסק גמור, וזו אכן גם עמדת משרד הביטחון".

לבסוף, סיכם ח"כ דיכטר: "זהו פרויקט לאומי; העברת אוכלוסייה של 30 אלף משרתים, ואף משפחותיהם, לנגב, כלומר זו למעשה עיר נוספת, שתקום בנגב. כולנו מבינים את הקושי, ושמדובר בתהליך שייקח זמן, ולא כולם יהיו בדרום כבר ב-2026. נאמר כאן בצורה חדה וברורה, שצה"ל ומשרד הביטחון לא יהיו בשפגט בין גלילות לבין צומת שוקת. הרגל תהיה או שם או שם. עופר מרגלית אף אמר באופטימיות, שהם מאוד קרובים לסיכום בכלל הסוגיות. המכרז יצא לדרך, אז תקציבים מתחילים להיות ממומשים, ולא יעלה על הדעת שנציג משרד ראש הממשלה יבוא בשלב זה, ויגיד שהנושא טרם הוחלט. הוועדה תמשיך לפקח, עד לסיום הסיכומים בין משרדי הממשלה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה