חדשות

30 אחוזים יותר מאושפזים בגלל תאונות אופניים חשמליים

חדשות14 במאי 2018    2 דקות
0

באר שבע רשמה עלייה משמעותית יחסית בפגיעות קשות כתוצאה מתאונות בהן מעורבים כלי רכב אלו

30 אחוזים יותר מאושפזים בגלל תאונות אופניים חשמליים
פגיעה "חשמלית". רוכבי אופניים חשמליים | צילום: עמותת "אור ירוק"

עלייה של לא פחות מ-30 אחוזים באשפוזים בבית החולים "סורוקה" של נפגעים מתאונות בבאר שבע, בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. מניתוח של עמותת "אור ירוק" לנתוני מכון "גרטנר" עולה, שב-2017 אושפזו בבית החולים 13 נפגעים, לעומת 10 בלבד בשנה שלפניה.

בעמותה מציינים, שבארבעת החודשים הראשונים של 2018 נהרגו, ברחבי הארץ, שבעה רוכבי אופניים חשמליים, מספר זהה למספר הרוכבים, שנהרגו בכל השנה שעברה. 697 בני אדם אושפזו בבתי חולים ב-2017, לאחר שנפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים, כשני מאושפזים ליום בממוצע.

עוד עולה מהנתונים, שמספר המאושפזים בשל תאונות אופניים חשמליים ממשיך ועולה מדי שנה, כאשר אשתקד נרשמה עלייה של שישה אחוזים בהשוואה ל-2016, במהלכה אושפזו 656 בני אדם, לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים (רוכבים והולכי רגל). לפי הניתוח של "אור ירוק", אושפזו בחמש השנים האחרונות בבתי חולים במדינה 2,101 בני אדם, אחרי שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע. יש לזכור, שמדובר בפציעות חמורות יחסית, המצריכות אשפוז, ושמספר הנפגעים שאיננו מדווח לבתי החולים גבוה יותר.

בנוסף, אחד מכל ארבעה (28 אחוזים) מאושפזים בבתי חולים לאחר תאונת אופניים חשמליים הוא ילד או נער מתחת לגיל 16, גיל האסור לרכיבה. 175 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בשנה שעברה אחרי שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, לעומת 199 ב-2016, ירידה של 12 אחוזים. 13.6 אחוזים מהמאושפזים בבתי חולים לאחר תאונת אופניים חשמליים אשתקד סבלו מפגיעת ראש קשה, מול 15.1 אחוזים ב-2016. ולבסוף, נמצאה ירידה באחוז ומספר הפצועים קשה ואנוש אשתקד: כ-12.7 אחוזים מרוכבי האופניים שאושפזו היו פצועים קשים ואנושים, לעומת 14.4 אחוזים ב-2016.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה: "העלייה במספר המאושפזים כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים מצביעה על גודל המחדל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לאורך השנים האחרונות. כדי לצמצם את מספר הרוכבים, הנפגעים בתאונות דרכים, חייבים לשלב כוחות בהגברת האכיפה וההסברה, ובעיקר חייבים להתחשב בבטיחות הרוכבים, ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודים ורציפים, במטרה להפריד אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. יותר מאחד מכל 10 רוכבים שאושפזו נפצע קשה או שסבל מפגיעת ראש, ולכן במשרד התחבורה חייבים כבר מחר בבוקר לחוקק חוק, שיחייב כל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה במהלך רכיבה. מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך ועולה, דבר המחייב התגייסות של כל הגורמים האחראים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה